Butikssäljare på 50% med ansvar

Shoemed AB / Säljarjobb / Stockholm
2018-04-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Butikssäljare på 50% med ansvar" (publicerad 2018-09-18) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shoemed AB i Stockholm, Solna, Malmö eller i hela Sverige

Tidigare erfarenhet från skobranschen är en bonus, men inget krav. Vi ser däremot att du ska ha arbetat inom fackhandel minst 1-2 år och att det är en bransch du vill stanna i under en längre tid framöver.

Egenskaper och erfarenheter som vi efterfrågar:
• teamplayer
• minst gymnasieutbildning 3 år
• minst 1-2 års erfarenhet från fackhandel
• ordningsam och punktlig
• arbetsam och initiativtagande
• brinner för personlig kundservice och försäljning
• har ett öga för det estetiska eller intresse för det visuella
• vill vara en del av ett litet arbetslag och bidra till ett gott arbetsklimat

I arbetsuppgifter ingår förutom försäljning även:
• uppföljning av kundbeställningar i butik
• kundtjänst via telefon och mail
• lagerarbete vid leveranser inför ny säsong och löpande lagerarbete med löpande påfyllning av leveranser
• enklare städning av skohyllor och hyllor för skotillbehör
• enklare beställningar från våra leverantörer vid behov
• efterlevnad av kundavtal i butik
• efterlevnad av vår marknadsplan i butik, dvs. skyltning inför event och kampanjer

Vi som arbetar på Shoemed, har varit på företaget en längre tid och trivs väldigt bra tillsammans. Därför söker vi en kollega som vi tror kan passa in i teamet och bidra till ett skönt arbetsklimat. Det är minst lika viktigt för oss med personkemi som de ovanstående kriterierna, då vi är ett litet team som jobbar tätt.

Den vi söker till denna tjänst är en person som vill arbeta på ett mindre företag med stort maskineri. På Shoemed är beslutsledet kort och därför måste du vara flexibel när det kommer till beslutstagande. Vi lägger en stor vikt vid att du har en rutinerad erfarenhet från fackhandeln då rutiner är ett måste för att vår maskin ska rulla på. Du ska trivas inom handel och vill stanna i branschen under en längre tid och du gillar att hjälpa alla kunder som kommer in i butiken. Egna initiativ i arbetet är ett plus om du ser att något kan förbättras eller effektiviseras.

Vi tror att du som söker denna tjänst kanske har en bakgrund från sportbranschen eller någon större klädkedja inom fackhandel. Du kanske har ett intresse för hälsa och friluftsliv och trivs väldigt bra i butiksmiljö. Du älskar försäljning och den dagliga driften av butik och är en professionell säljare som ger kunden en bra upplevelse från att den kommer in i butiken till att den går ut, oavsett om kunden handlar eller ej. Du möter alla kunder med ett léende och ser ett värde i att hålla ordning omkring dig.

Framförallt ska du trivas i ett mindre arbetslag och vara ödmjuk. Vi har en platt organisation på Shoemed och därför är eget ansvar en viktig del av det hela. Du är inte en person som ser sin chans att luta sig tillbaka när det är lågsäsong i butiken, utan du tar dig an andra uppgifter som kan genomföras.

Om du har lite administrativt intresse så är det en bonus då du kommer följa upp kundbeställningar som görs i butiken.

Din kreativa ådra kommer fram när du ställer iordning i butiken och om du har ett intresse för det, kan du arbeta med skyltning av våra skyltfönster i framtiden.

Shoemed AB är ett privatägt företag. Vi är en specialist på arbetsskor för olika yrkesgrupper såsom tågpersonal, kökspersonal, sjukvårdpersonal m.m. Vi har en uppsökande B2B verksamhet, webbshop och en butik på Odengatan 33 i Stockholm där vi nu ska tillsätta denna tjänst. De flesta som arbetar på Shoemed idag, har varit på företaget en längre tid och vi har en väldigt familjär atmosfär på företaget. Här är det korta beslutsled och ibland snabba och raka puckar som gäller. Organisationen är platt vilket innebär mycket frihet under ansvar i arbetet. Som specialist på vårt område ger vi alltid bästa service och håller oss välinformerade om de produkterna vi för, något vi arbetar med löpande under arbetets gång. Alla anställda på Shoemed ska få samma information, för att kunna bistå våra kunder med rätt svar på rätt frågor.

Varaktighet, arbetstid
Inledningsvis ser vi att anställningen börjar på 50% men öppnar för att detta kan utökas med tiden. 40%-60%

Publiceringsdatum
2018-04-30

Ersättning
Vi rättar oss efter Handels

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-13
Ange följande referens när du ansöker: Butikssäljare 50%

Kontakt
Karolina Sobolewski jobb@shoemed.se 08-7300084

Företag
Shoemed AB

Adress
Shoemed AB
Box 56071
10217 Stockholm

Kontorsadress
Odengatan 33

Jobbnummer
4115224

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shoemed AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shoemed AB: