Butikssäljare med butiksledaransvar till Optimera Täby

Clevry Sweden AB / Butikssäljarjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Täby, Sollentuna, Solna, Lidingö, Sundbyberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-25

Om företaget
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.

Nu söker vi för Optimeras räkning en butikssäljare med butiksledaransvar till enheten i Täby.

Din roll

Som butikssäljare på Optimera i Täby ingår du i ett väl sammansvetsat team på åtta personer med olika ansvarsområden. Byggsäljare, butikssäljare och lagerpersonal hjälps tillsammans åt för att ge den bästa möjliga service åt kunden. Här har man inställningen att kundens behov går först och alla hjälps åt för att överträffa kundens förväntningar - oavsett titel. I din roll som butiksledare leder du det dagliga säljarbetet i butiken, säkerställer bemanning och schemaläggning, ansvarar för att nya kampanjer sätts upp och skyltas rätt samtidigt som du själv arbetar i butiken med vanligt förekommande butikssysslor. Som butiksledare rapporterar du till enhetschef för Täby. Detta är en tillsvidaretjänst på heltid hos Optimera med sex månaders provanställning. Arbetstiderna varierar mellan 06:00-17:30, måndag till fredag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ledning av det dagliga säljarbetet i butiken

Schemaläggning av personal, attestera tider samt ansvar för bemanningen

Deltagande i förekommande butiksarbete

Butiksförsäljning av förnödenheter till våra kunder

Uppackning och exponering av varor i butiken

Planering och genomförande av marknadsföringsaktiviteter

Profil
För att kunna ta dig an rollen på bästa möjliga sätt tror vi att du har en fullgjord gymnasieexamen samt tidigare erfarenhet från butiksarbete. Dessutom ser vi att du arbetat i branschen. Har du B-körkort och/eller tidigare erfarenhet av ledarskap så som arbetsledare eller butiksledare ser vi detta som meriterande.

Vi söker dig som är beredd på att ge det där lilla extra och vill vara en del av utvecklingen. Du som söker brinner för att ge kundservice på toppnivå. Du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och har en god planeringsförmåga. Du ska också ha lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Eftersom vi vill att våra medarbetare ska känna arbetsglädje och stort engagemang i sitt arbete, kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.

SGDS Gruppen erbjuder

Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.

Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.

Vi är specialister i samverkan - det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang. Läs mer på https://www.sgdsgruppen.se.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Optimera med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Sofia Ioannidou på telefonnummer +46 70 462 93 20. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Clevry Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486), https://www.clevry.com

Arbetsplats
Clevry

Kontakt
Sofia Ioannidou
sofia.ioannidou@clevry.com
+46704629320

Jobbnummer
7106536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clevry Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clevry Sweden AB: