Butiksmedarbetare med arbetsledaransvar - sommarvikariat

Svenska Röda Korsets Centralstyrelse / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Röda Korsets Centralstyrelse i Göteborg, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Varberg eller i hela Sverige

Bli en del av världens främsta katastroforganisation

Röda Korset är världens största humanitära nätverk, med uppdrag att förhindra och lindra mänskligt lidande. Röda Korset finns i hela världen, för att hjälpa människor som drabbas av kriser, konflikter och naturkatastrofer.

Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta.

Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar - i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld!

Vi söker en sommarvikarie som kan arbetsleda i vår butik i Göteborg, Olskroken

Brinner du för second hand och hållbar konsumtion och för att få personer att jobba tillsammans som ett team så är det här rollen för dig.

Uppdraget:
Som arbetsledare ansvarar du tillsammans med butiksansvariga för driften av hela butiken. Det innefattar ansvar för butiksdriften, lagerhantering och arbetsledning. Du arbetsleder volontärer och personer som utför arbetsprövning, praktik eller annan sysselsättning via myndigheter. Även när butiksansvariga är på plats är du närvarande och coachar teamet och är butiksansvarigas närmsta bollplank. Du rapporterar till butikschefen.

Du:

• planerar och leder driften av butiken
• arbetsleder och coachar frivilliga och praktikanter utifrån deras förutsättningar
• stöttar butiksansvariga i arbetet med att alltid ha en attraktiv och säljande butik
• bemannar kassan och stöttar butiksansvarig med kassaredovisning
• ansvarar för sortering och prissättning av inkommande gåvor
• leder och fördelar arbetet runt återbruk och återvinning

Du har:

• minst ett års erfarenhet av att arbetsleda andra
• minst ett års erfarenhet av arbete i butik
• ett genuint intresse för second hand och hållbarhet
• en känsla för exponering och butiksplanering
• en flexibilitet gällande arbetstider då tjänsten innefattar helgarbete.
• ett coachande förhållningsätt och kan skapa en trivsam och trygg stämning i arbetsgruppen

Du är:

• en person som tar ansvar, är organiserad och strukturerad
• lösningsfokuserad och har känsla för service
• engagerad och handlingskraftig

Det är meriterande om du har erfarenhet av att handleda praktikanter och eller volontärer.

Om tjänsten: Timanställning med en omfattning om minst 50% med möjlighet till fler timmar under perioden vecka 23-31.

Vi välkomnar din ansökan senast den 2023-05-03. Intervjuer sker löpande. Det kommer även att finnas möjlighet att arbeta som timvikarie till hösten. Välkommen att kontakta butiksansvarig Maria Maruszewski på maria.maruszewski@redcross.se om du har frågor om tjänsten.

Ansöker gör du genom att fylla i formuläret och svara på frågorna samt bifoga CV.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Röda Korsets Centralstyrelse

Arbetsplats
Tjänstepersonsorganisationen

Jobbnummer
7650168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Röda Korsets Centralstyrelse

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Röda Korsets Centralstyrelse: