Butiksmedarbetare med arbetsledande ansvar

Svenska Röda Korsets Centralstyrelse / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Röda Korsets Centralstyrelse i Göteborg, Kungsbacka, Borås, Trollhättan, Varberg eller i hela Sverige

Bli en del av världens främsta katastroforganisation

Röda Korset är världens största humanitära nätverk, med uppdrag att förhindra och lindra mänskligt lidande. Röda Korset finns i hela världen, för att hjälpa människor som drabbas av kriser, konflikter och naturkatastrofer.

Svenska Röda Korset driver verksamhet inom kris och katastrof, skyddsfrågor samt hälsa och vård. Vi har förtroendet att omsätta bidrag från individer, företag och myndigheter i konkreta insatser för de mest utsatta.

Vi kämpar för att rädda liv, och ge hopp, överallt och varje dag. Oavsett i vilken roll du jobbar är du med och bidrar - i just din profession och genom handlingskraft och mod. Välkommen till vår värld!

Brinner du för second hand och hållbar konsumtion och för att få personer att jobba tillsammans som ett team så är det här rollen för dig.

Om uppdraget:
Som butiksmedarbetare med arbetsledande ansvarar du tillsammans med butiksansvariga för driften av hela butiken. Det innefattar ansvar för butiksdriften, lagerhantering och arbetsledning. I din roll har du ett extra fokus på att vi har en attraktiv butik och att vi syns i sociala medier. Du fungerar som arbetsledare för volontärer och personer som utför arbetsprövning, aktiviteter eller annan sysselsättning via myndigheter. Även när butiksansvariga är på plats är du närvarande och coachar teamet och är butiksansvarigas närmsta bollplank. Du rapporterar till butiksansvarig.

Du:

• Planerar och arbetsleda driften av butiken tillsammans med butiksansvarig
• Ansvarar för sociala medier
• Ansvarar för exponeringen i butiken
• Arbetsleder och coachar frivilliga och praktikanter utifrån deras förutsättningar
• Stöttar butiksansvariga i arbetet med att alltid ha en attraktiv och säljande butik
• Bemannar kassan och stötta butiksansvarig med kassaredovisning
• Ansvarar för sortering och prissättning av inkommande gåvor
• Leder och fördela arbetet runt återbruk och återvinning

Du har:

• Du har minst ett års erfarenhet av att arbetsleda andra
• Du har minst ett års erfarenhet av arbete i butik.
• Du har erfarenhet av att marknadsföra via sociala medier
• Du har känsla för exponering och butiksplanering.
• Du har ett coachande förhållningsätt som bidrar till en trivsam och trygg stämning i arbetsgruppen.

Du är:

• Du är en person som tar ansvar, är organiserad och strukturerad.
• Du är lösningsfokuserad och har känsla för service.
• Du är genuint intressera av second hand och hållbarhet
• Du är flexibel gällande arbetstider då tjänsten innefattar helgarbete.

Meriterande om:

• Du har erfarenhet av att handleda praktikanter och eller volontärer
• Du har erfarenhet av att ideella uppdrag

Om tjänsten: Vikariat 50% i 12 mån med möjlighet till förlängning. Start i juni eller enligt överenskommelse.

Vi välkomnar din ansökan senast den 2023-05-19. Du ansöker genom att fylla i formuläret nedan samt bifoga din CV.

Välkommen att kontakta butiksansvarig Maria Maruszewski på maria.maruszewski@redcross.se om du har frågor om tjänsten.

Här hittar du kontaktuppgifter till de fackklubbar som finns representerade hos oss.

Vi undanber oss samtal från säljare av rekryteringsrelaterade tjänster.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Röda Korsets Centralstyrelse

Arbetsplats
Tjänstepersonsorganisationen

Jobbnummer
7761416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Röda Korsets Centralstyrelse

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Röda Korsets Centralstyrelse: