Butikschef med ansvar för Skansens butiksförsäljning

Skansen / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skansen i Stockholm, Solna, Sundbyberg eller i hela Sverige

Skansen är en av Sveriges mest kända turistattraktioner med omkring 1,35 miljoner svenska och utländska gäster årligen. Skansen är världens äldsta friluftsmuseum med hus och gårdar från hela landet, tamdjur och vilda nordiska djur, trädgårdar och en stor park. Skansen är platsen för nationella högtidsdagar, konserter, marknader, temadagar och andra publika evenemang. Vi har öppet alla dagar. Skansens vision är att vara ett friluftsmuseum i världsklass, lustfyllt och tillgängligt för alla. På Skansen står gästen i centrum.
Skansens gäster ska alltid mötas av ett utbud med hög kvalitet och ett gott mottagande. Efter ett besök ska våra gäster vilja rekommendera ett besök till andra samt själva vilja komma tillbaka. Alla Skansenmedarbetare ska sätta gästen i centrum och aktivt bidra till nöjda gäster.Butikschef med ansvar för Skansens butiksförsäljning
Du blir ansvarig för försäljning och drift av Skansens samtliga försäljningsställen. Ditt främsta fokus kommer att vara Skansenbutiken och Logen. Där blir du operativt ansvarig och deltar varje dag i butiksarbetet med kassa, försäljning, påfyllning, etc.  Du kommer att ha en assisterande butikschef som driver den övriga försäljningsverksamheten som t ex Björnboden, Gammaldags Gott, Jul- och Påskmarknad m.m. Du har ett team på fyra duktiga medhjälpare som har ansvar för olika delar av verksamheten och dessutom har Skansen mycket extrapersonal under högsäsong.  Du rapporterar till Enhetschefen för Skansens Försäljningsenhet som har huvudfokus på Inköp och E-handel.
Vi söker en energisk och entusiasmerande ledare som är bra på att bygga en teamkänsla där ett starkt samarbete gör att arbetet blir effektivt och roligt. Att ha bra nyckeltal och ett gott resultat är naturliga ingredienser i ditt tankesätt när du driver verksamheten. Personalen på Skansen är serviceinriktade och kvalitetsmedvetna och du som ledare kommer naturligtvis vara en förebild när det gäller hur man tar hand om kunderna. Du gillar människor och är allmänt social. Du har en stark kommunikativ förmåga både vad det gäller att tala och skriva liksom att lyssna. Att vara ledare för en verksamhet med många försäljningsställen är en utmaning och det krävs att du är flexibel och kan agera problemlösare.
Du har minst fem års erfarenhet som butikschef. Vi ser gärna att du har arbetat med kvalitetsprodukter inom non food.  Du har lyckats bra där du arbetar idag och känner att det är dags för nästa steg. Troligen har du någon form av eftergymnasiala studier, men det är inget krav. Många av våra kunder är turister, så därför är goda kunskaper i engelska ett krav och ytterligare språk en merit. Vill du veta mer så kan du läsa om Skansen på vår hemsida och där finns även en e-handelsbutik där du kan se en del av sortimentet, www.skansen.se.
Tjänsten är på heltid med schemalagd arbetstid på vardag, lör- sön- och helgdag.
Vi tillämpar sex månaders provanställning och hoppas du kan tillträda den 1 oktober 2011.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta Enhetschef Inger Frank, på tel 08-442 81 43.
Välkommen med skriftlig ansökan, personligt brev och CV, senast den 4 juli 2011. Skicka ansökan via annonsen på Skansens hemsida. 

Publiceringsdatum
2011-06-14

Arbetstider och omfattning
Schema och Helg , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Skansen

Adress
Skansen
Box 27807
11593 Stockholm

Jobbnummer
961048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skansen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skansen: