Butiksansvarig Sökes Till Specsavers I Göteborg
Professional Consulting / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Professional Consulting i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Professional Consulting
Vill du driva din egen verksamhet? Har du erfarenhet av butiksdrift och personalansvar? Då bör du titta närmare på den här annonsen!
Professional Consulting arbetar nationellt tillsammans med Specsavers för att hitta optiker och butiksansvariga på olika flera runt om i Sverige. Varje enskild Specsaversbutik är ett eget företag. Som butiksansvarig driver du alltså ditt eget företag och tar del av dess vinster, men med reducerad risknivå och full uppbackning från ett internationellt varumärke.
Specsavers är världens största privatägda optikerföretag och grundades 1984 av optikerparet Doug och Mary Perkins. I dagsläget har Specsavers knappt 1400 butiker runt om i världen som drivs av Specsaverspartners och i dessa butiker arbetar runt 26 000 medarbetare. Specsavers erbjuder professionell synvård till ett tydligt lågt pris, utan att tumma på kvalitéten.
Nu söker Specsavers en butiksansvarig som vill gå in som partner i en av butikerna deras butiker i Göteborg. Specsavers partnerskapsmodell är väl beprövad - och hur väl den fungerar speglas i företagets tillväxt, både i Storbritannien och i andra delar av världen. Varje enskild Specsaversbutik är ett eget företag som drivs av de lokala innehavarna, som ansvarar för och utvecklar sin egen personal.
I processen att bli butiksansvarig ingår en utbildning i Storbritannien på åtta veckor där du lärs upp inom optik och glasögonbranschen. Samtidigt får du lära dig mer om Specsavers arbetssätt, affärsutveckling och värderingar. Som butikspartner ansvarar du för att du och din personal erbjuder kundservice av högsta standard, så att Specsavers alltid är den optikerbutik som erbjuder kunderna i närområdet bäst service.
Personalledningen är en viktig del av arbetet samt rekrytering och utbildning av ny butikspersonal. I det löpande arbetet kommer du att coacha dina medarbetare i sitt arbete i butiken och ha personalansvaret med allt vad detta innebär av medarbetarsamtal med mera. Du kommer naturligtvis även att jobba mycket operativt i butiken med service och försäljning gentemot kund.
Vi söker dig som har ett intresse av att driva din egen verksamhet men även ser fördelarna med ett koncept där Specsavers finns med som ett stöd. För att vara aktuell som butiksansvarig är det ett krav att du:
• Är beredd att gå in som ägande partner i din butik
• Har tidigare erfarenhet av butiksarbete, gärna som butikschef eller butiksansvarig
• Har erfarenhet av att vara leda och coacha medarbetare
• Är driven, säljfokuserad och vet hur man uppnår goda resultat
• Trivs med ett stort ansvar och kan arbeta i ett högt tempo
För att passa för rollen bör du som person vara handlingskraftig, engagerad och kunna vara en god representant för Specsavers varumärke. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med volymförsäljning och har jobbat som chef tidigare. Har du erfarenhet från branschen är även detta ett plus.
Om du vill anmäla ditt intresse för att bli butiksansvarig partner i Specsavers butik går du in på
www.professionalconsulting.se och söker tjänsten och registrerar ditt CV på vår hemsida. Denna rekrytering pågår löpande och Specsavers är redo att satsa när de hittar rätt partner så vänta inte med att skicka in din ansökan om detta är något för dig! För mer information om Specsavers, deras partner-koncept och verksamheten i stort kan du besöka
www.specsavers.se och läsa mer.
Publiceringsdatum2013-04-23Arbetstider och omfattningHELTID
ErsättningFast lön enligt avtal
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagProfessional Consulting
AdressProfessional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm
Jobbnummer 1531523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.