Butiksansvarig Kalmar Slott

Destination Kalmar AB / Chefsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Destination Kalmar AB i Kalmar

Publiceringsdatum
2022-11-21

Om företaget
Kalmar Slotts verksamheten drivs av Destination Kalmar, vars enhet Kalmar Slott, ansvarar för verksamheten. Slottet i sig ägs av Statens Fastighetsverk. Kalmar Slott är ett välbesökt och känt besöksmål där vi arbetar för att berätta slottets historia och skapa aktiviteter för hela familjen. En viktig del i upplevelsen är vår slottsbutik.
Beskrivning av tjänsten
Slottets butik är lite av navet inne i slottet, då den även fungerar som entré till slottet stora delar av året. De som arbetar i butiken är till stor del timanställda guider. Du ska därför tillsammans med timpersonal driva försäljningen mot tydliga mål och arbeta med att utveckla butiken i samstämmighet med slottets profil. Varorna som tas in ska präglas av slottskänsla, hållbarhet och passa en bred målgrupp. Sommartid har vi två butiker, en ordinarie och barnens slottsbutik. Du ansvar bl.a. för inköp, kassarapporter och exponering i butiken. Du följer försäljningsbudgeten ihop med slottschef.·
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande 6 månades provanställning som avser deltid, 20h i veckan. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Din arbetstid kommer att förläggas i anslutning till butikens öppettider, vilket ibland innebär arbete på helger och vissa kvällar vid event med mera.

Kvalifikationer
Vi söker dig som med passion för försäljning, historisk miljö, hållbarhet och vill ta ansvar för vår vackra slottsbutik. Vi vill att du, precis som vi, brinner för Kalmar Slott och genom försäljning av våra produkter skapar en kundupplevelse med hög servicenivå. Vi förutsätter att du har erfarenhet från butiksarbete och därmed har några års arbetslivserfarenhet. I rollen som butiksansvarig är du prestigelös, initiativrik och inspirerande förebild med ansvarskänsla och med lätthet kan förklara för vår timanställda personal vad som behövs göras. Du förstår vikten av att vårda viktiga relation med olika leverantörer. Du ska ha en grundläggande ekonomiutbildning, kunskaper i kassahantering och ekonomisk uppföljning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du talar och skriver svenska och engelska på ett obehindrat sätt. Språk som tyska, danska m.fl. är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är en positiv person, ordningsam och stresstålig. Du vill skapa bästa kundupplevelsen tillsammans med oss andra. Är du intresserad av att även delta i slottets övriga arbete, så som att guida och vara slottsvärd, ser vi det som ett plus, kan också var ett sätt att utöka antalet timmar hos oss.


Så ansöker du
Vänligen skicka oss din ansökan till meg.nomgard@kalmar.com senast den 9 december. Vänligen ange "Slottsbutik" i ämnesraden i din ansökan.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Slottschef Meg Nömgård, meg.nomgard@kalmar.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-09

Adress
Destination Kalmar AB
Kungsgatan 1
39233 KALMAR

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Slottsbutik".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Destination Kalmar AB (org.nr 556574-7929)
Kungsgatan 1 (visa karta)
392 33  KALMAR

Ansökan
E-post: meg.nomgard@kalmar.com

Arbetsplats
Kalmar Slott

Jobbnummer
7192256

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Destination Kalmar AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Destination Kalmar AB: