Business Support Till Grenkeleasing AB

Performiq AB / Kundservicejobb / Stockholm
2021-06-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Support Till Grenkeleasing AB" (publicerad 2021-09-17) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Performiq AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Brinner du för att lösa problem och stötta kunder? Har du dessutom erfarenhet av arbete eller utbildning inom ekonomi och redo för nästa steg i karriären? Då kan du vara den vi söker som Business Support till Grenkeleasing AB

Som Business Support på Grenke har du hand om inkommande ärenden från både leverantör och slutkunder inom leasingavtal. Du svarar på frågor och bemöter kunden genom att lösa uppkomna avvikelser eller ärenden på telefon och mail. Vidare arbetar du proaktivt med att granska avtal och utvärdera status på dem. Du ingår i ett team om fem personer och rapporterar till gruppchef.

Du kommer ansvara för följande arbetsuppgifter:
• Faktura- och försäkringsfrågor
• Avtalsfrågor samt förändring/flytt av avtal
• Inkassofrågor samt kontakt med outsourcad partner
• Konkursfrågor

Personprofil
Du som söker har troligtvis några års arbetslivserfarenhet inom ekonomiska arbetsuppgifter såsom ekonomiassistent eller från kundtjänst. Meriterande ifall du har kunskap eller erfarenhet av bank och finans men inget krav. Vi ser det som ett plus med högskole- eller YH utbildning inom ekonomi.

Vi söker dig som är lyhörd, stresstålig samt noggrann person. Du har lätt för att kommunicera och göra dig förstådd både skriftligt och i tal. Du är serviceinriktad i ditt bemötande samt har en förmåga att lösa problem och prioritera väl i vilken ordning ärenden och arbetsuppgifter ska hanteras på egen hand. Du är trygg i dig själv och har lätt för att ta till dig nya arbetsuppgifter.

Vidare behärskar du svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har god datavana av både affärssystem samt MS Office, meriterande med kunskap i SAP.
Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Det finna goda möjligheter att bli anställd hos Grenke.

Publiceringsdatum
2021-06-16

Övrig information
ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Kista
Villkor: Fast lön

PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Carl Henrik Monsén på 073-353 75 10. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation

Företaget
GRENKE är ett multinationellt företag med kontor i 32 olika länder. Det som en gång började som ett enmansföretag är nu en multinationell koncern med ett brett tjänsteutbud. Utöver leasing av IT och kontorsutrustning erbjuder GRENKE nu också finansiering för ett stort antal andra objekt. Utöver våra många finansieringslösningar för företag erbjuder vi även factoring- och banktjänster i flertalet länder. I Sverige är vi 25 anställda fördelat över tre kontor, Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på grenke.se

Om PerformIQ

Sökord: administratör kundtjänst inkasso "contract administrator" back office ekonom konkurs

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Performiq AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5766".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Performiq AB (org.nr 556785-2677), http://www.performiq.se/

Arbetsplats
PerformIQ Work AB

Jobbnummer
5814112

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Performiq AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Performiq AB: