Business Support Medarbetare till Aon Affinity, Kundtjänst/Skade

The Workers of First Impression / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Workers of First Impression i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Aon Affinity är affärsområdet vars uppdrag är att hjälpa våra partners - företag och organisationer - att stärka lojaliteten till sina kunder, medlemmar eller anställda genom att skapa mervärde i form av trygga och smarta försäkringslösningar. Affinity betyder samhörighet vilket speglar den ambition vi har om nära samarbete och det verkliga värdet vi vill tillföra våra kunder.

Inom Aon Affinity arbetar vi med flera typer av försäkringsprodukter. Bland annat företagsförsäkring, låneskydd, motorförsäkring, allriskprodukter och olycksfallsförsäkringar. Våra uppdragsgivare är företag och organisationer med höga krav på proaktivitet, kompetens och engagemang i risk- och sakförsäkringsfrågor och för att leverera krävs professionella medarbetare med ett stort intresse för riskhantering, internationell affärsverksamhet och distributionsmodeller.
Aon Affinity har genomgått ett strategiskt omtag och satsar nu framåt med målsättningen att växa fokuserat, lönsamt och långsiktigt. Vi siktar på att identifiera marknadssegment med den blygsamma målsättningen att vara bäst på marknaden.

Aon Affinitysöker nu ytterligare en medarbetare till deras Business Support, en spännande roll där du ges många kontaktytor samt får chans att arbeta på ett väletablerat bolag inom den spännande försäkringsbranschen. Tjänsten utgår från våra härliga lokaler på Valhallavägen/Östermalm i Stockholm. Välkommen till en inspirerande och internationell miljö samt en arbetsplats att trivas på!

Publiceringsdatum
2018-01-25

Om tjänsten
Du kommer att arbeta på vår Business Supportavdelning. Beroende på din profil och intresse kommer du att inrikta dig på antingen Skadereglering eller Kundtjänst.

Arbetar du i vårBusiness Support/Kundtjänstkommer du hantera inkommande samtal och mejl från våra kunder. Du blir en generalist med en bred kunskap inom försäkringsfrågor, fakturafrågor och premierförfrågningar. I dina samtal ska du också på ett naturligt sätt arbeta med anti-churn och merförsäljning. Du kommer även att hjälpa våra försäkringsförmedlare med administrativa arbetsuppgifter.

I rollen somSkadereglerarearbetar du med lite färre kunder och får en mer specialiserad kunskap. Du hanterar inkommande skadeärenden via telefon och mejl och handlägger, reglerar samt registrerar de skadeanmälningar som kommer in.

Profil
• Du utrycker dig utmärkt i tal och skrift på svenska och har även flytande engelskkunskaper
• Avslutad gymnasiekompetens
• Erfarenhet av kundtjänst eller försäkringar samt telefonvana är starkt meriterande
• Du besitter en god samarbetsförmåga, arbetar strukturerat och har en personlig mognad, professionell framtoning samt kan hantera kunder på ett representativt sätt
• Förmåga att lyssna och förstå kunders behov via telefon och mail och att ibland kunna fatta snabba beslut
• Service minded, inte rädd för att ställa frågor till kunden och prestationsorienterad

Vi sätter ett stort värde på dina personliga egenskaper i den här rekryteringsprocessen. Vi söker sig som är självgående och proaktivt hittar lösningar i linje med företagets och avdelningens mål. Du ser lösningar hellre än problem och bidrar till en positiv och engagerad arbetsmiljö. Vidare att du är prestigelös och initiativtagande på så sätt att du inte är låst i din arbetsroll utan ser vad som behöver göras och är beredd att hoppa in där det behövs.

Praktisk information

Start:Omgående
Ersättning:Fast månadslön
Omfattning:Heltid, arbetstid 8-17
Placering:Östermalm/Gärdet
Övrigt information:Det här är en direktrekrytering till en tillsvidareanställning där du blir anställd av Aon Affinity

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Aon Affinity med The Wofi. Tjänsten kommer att tillsättas omgående så vi ber dig visa ditt intresse redan idag, intervjuer kommer att hållas löpande. Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att lära känna just dig!
Eventuella frågor välkomnas till ansvarig rekryterare Julia på 070-759 76 66 eller via mejl julia@thewofi.se .

Om Aon - internationell styrka och lokalt fokus
Aon plc, med huvudkontor i London, grundades 1987 och har idag cirka 72 000 anställda vid 500 kontor i över 120 länder. Den svenska verksamheten etablerades 1992 och är nu ett av landets ledande kunskapsföretag inom riskhantering för företag och organisationer genom risk managementtjänster, försäkrings- och återförsäkringsförmedling samt rådgivning och outsourcing inom Human Resources.
På Aons centralt belägna Stockholmskontor med adress Valhallavägen 117, är vi idag cirka 230 medarbetare. Aon har även kontor i Malmö och Göteborg med ca 30 medarbetare.

Besök vår hemsida för mer information www.aon.com/sweden (http://www.aon.com/sweden)
Aon är stolt sponsor till Manchester United sedan 2010. Aon i Sverige stöttar även Vänföreningen Portee och deras verksamhet i Sierra Leone.

Sökord:kundtjänst, business support, skadereglering, försäkringar, kundservice, support.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Olsson julia@thewofi.se

Företag
The Workers of First Impression

Adress
The Workers of First Impression
Kungsgatan 48
11135 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 48, Stockholm

Jobbnummer
3924977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Workers of First Impression

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Workers of First Impression: