Business Support
Clevry Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clevry Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2022-05-18Om företagetGRENKE var det första företaget att erbjuda finansieringslösningar för kontorsutrustning i Tyskland. Allt började med en idé vid ett skrivbord för över 40 år sedan. Idag är GRENKE specialist på personliga finansieringslösningar. De hjälper entreprenörer att göra vad de gör bäst - utveckla idéer och omsätta dem i praktiken. De är representerade internationellt i 33 länder - personligt och nära våra kunder. Läs mer på:
www.grenke.se (
http://www.grenke.se/)Till Grenkes kontor i Kista söker vi nu deras nästa stjärna inom Business Support.
Din roll
I rollen som Business Support kommer du att tillhöra ett sammansvetsat team på sex personer. Arbetsuppgifterna är varierande och du behöver trivas med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. I rollen ansvarar du främst för inkommande ärenden från kunder och leverantör gällande Grenkes leasingavtal. I rollen har du mycket kontaktytor, både internt och externt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hantera inkommande mail och telefonsamtal
• Kund- och leverantörsreskontra
• Besvara och hantera fakturafrågor
• Ändring av kunduppgifter
• Uppdatering av avtalsstatus
• Påminnelsehantering
• Hantera inkassoärenden, tvister, konkurser etc
• Genomföra avtalsslut och hantera restvärden
• Hantera överlåtelser
• Försäkringsärenden och skadeanmälningar
• Bonusutbetalningar
• Avskrivningar
Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning som sedan övergår i en tillsvidareanställning hos Grenke. Startdatum för tjänsten är tänkt i början av augusti, med möjlighet till en tidigare start om så önskas.
ProfilVi söker dig som med erfarenhet från en liknande tjänst. Exempelvis har du arbetat som ekonomiassistent med kund- och leverantörsreskontra. Vi ser det som meriterande ifall du har en utbildning inom ekonomi.
Som person är du självgående och ansvarsfull. Du trivs både med arbeta självständigt och i team. Du trivs med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo. Vi tror att du som söker har ett professionellt kundbemötande, en mycket god känsla för service, en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt.
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Rekryteringsprocessen
Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (
https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClevry Sweden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Clevry Sweden AB (org.nr 556723-0486),
https://www.clevry.com Arbetsplats Clevry
Kontakt Anna Almén
anna.almen@clevry.com Jobbnummer 6657430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.