Business Support - Finance Admin

Quest Consulting Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en Business Support - Finance Admin.

Digital Business Support har ett nära samarbete med Digital Product Managers / Head of Domain för att ge bästa möjliga support med avseende på:

Säkerställa att den digitala organisationen följer administrativa rutiner, särskilt de som är kopplade till ekonomiska krav och standarder som efterfrågas internt och externt.
Interagerar med många digitala kollegor och linjechef, men även med många andra delar av företaget såsom inköp och ekonomi.
Rollen är oerhört viktig för det ständiga flödet av dagliga digitala finansiella transaktioner och betalningar.
Deltar och bidrar till budget- och prognosaktiviteter och resursplaneringsaktiviteterna inom den digitala organisationen.

Uppdragsbeskrivning och huvudansvar:

Hålla reda på pågående inköpsorder, periodiseringar och budgettilldelningar.
Registrering av alla fakturor under varje PO för betalningar.
Skapa beställningar/varukorgar i SRM för nya inköpsorder och för att förbereda RFQ och MRQ att skicka till inköpsavdelningen.
Nära samarbete med ansvarig inköpare och intressent gällande både befintliga och nya behov av resurskommunikation med leverantörer för status på leveranser.
Samarbeta nära med ett stort antal intressenter, såsom ekonomi och linjechefer.
Utveckla denna nya roll och anpassa den till framtida behov.
Stödja kollegor i teamet som levererar det övergripande ansvaret som ett team.

Publiceringsdatum
2023-11-03

Kompetenser
2-5 års erfarenhet av liknande roller (kontorssamordnare, företagsekonomi, ekonomi, inköp eller liknande etc.) Gärna i en kreativ, dynamisk och internationell miljö
Behärskar både svenska och engelska
Van att att hantera många olika projekt och mycket data på samma gång.
Erfarenhet av arbete inom inköps-/administrativa verktyg & system gärna SRM och/eller Workday.
Skicklig i MS Office speciellt Excel
Intresse av tech och digitala lösningar.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8239062

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: