Business Solution Analyst till stort modebolag

Poolia Office Professionals AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Vi söker en Business Solution Analyst (BSA) till vår kund som är ett stort internationellt modebolag. I din roll kommer du ingå i ett team som stöttar marknadsavdelningen med affärsutveckling, projektledning, kravställning, prioritering och beställning av IT-utveckling. Som BSA arbetar du med att kontinuerligt utveckla bolagets erbjudanden och interna processer genom att samla in, förstå och beskriva behov/krav från marknadsavdelningen.

En del av tjänsten kommer innefatta deltagande som projektmedlem i ett Digital Asset Management-projekt som avser införandet av ett nytt centralt system för bolagets alla digitala assets så som bilder, videos etc.

Uppdraget är på konsultbasis och önskar start i början på maj och fram t o m december 2017. Tjänsten är placerad i Stockholm. Urval och intervjuer sker löpnade, så välkommen in med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter
I rollen som BSA arbetar du med att kontinuerligt utveckla bolagets erbjudande och interna processer genom att samla in, förstå och beskriva behov/krav från marknadsavdelningen. Du samarbetar med BSR och ITs kravansvariga för att tillsammans genomföra införandet av dessa. Du stöttar beställare med att ta fram beslutsunderlag för prioritering samt säkerställer gemensam förståelse för planer och scope.
I detta uppdrag kommer en stor del av uppdraget innebära att delta som projektmedlem i projektet DAM (Digital Asset management) som innebär att bolaget inför ett nytt centralt system för alla digitala assets så som bilder, videos etc.
Utöver projektet kommer du även arbeta med att identifiera och driva behov inom bildområdet generellt, men även inom andra områden på marknadsavdelningen.
Arbetsuppgifter:
• Leda och samordna affärsbehov.
• Identifiera och analysera behov inom området bild tillsammans beställare och intressenter.
• Identifiera beroenden och effekter på business nivå.
• Översätta affärsbehov till fungerande maintenance och/eller projektkrav.
• Ta fram underlag för beslut.
• Stödja IT-området under utvecklingsfasen med affärsförståelse.
• Verifiera lösningsförslag och hantera överlämning till acceptanstest.
• Hantera och ansvara backlogg av affärskrav inom området.
• Ge regelbundna statusuppdateringar till intressenter.
• Utvärdera och kommunicera affärspåverkan.
• Agera som Business Expert vid behov.
• Kommunicera affärsvärdet till relevanta intressenter.
• Bidra till att förbättra arbetssätt inom affärsområdet.
• Delta och bidra till kunskapsutbyte inom marknad och även med andra avdelningar.
• Tillsammans med projektledaren agera "Product owner"
• Planera och driva utbildning inom process och system


Utbildning/erfarenhet
• Du har arbetat som kravanalytiker i minst 4 år.
• Du är van att leda arbetet med att förstå behov/krav och kan förmedla detta till våra IT partners
• Du har projekledarerfarenhet
• Du har förmågan att hantera både uppgifter av generell karaktär och detaljer
• Du har kunskap inom området bild och/eller har gärna tidigare varit med i liknande projekt som införandet av ett nytt DAM. Området är relativt tekniskt varför teknisk kompetens är en fördel.
• Det är en fördel om du har kunskap inom andra områden inom marknadsområdet så som kund och webanalys, produktion, kampanjer etc etc.
Förståelse för stödprocesser/verktyg:
• Det är en fördel om du har bred kunskap om mode/retail affären, med förståelse för affärsregler, processer, metoder och korsberoenden mellan avdelningar/affärsområden.
• Kunskap av krav/ärende system som tex JIRA
• Generell kunskap kring stödsystem som används på en marknadsavdelning


Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Inom sälj och marknad finns många kreativa möjligheter. Med en bredd från marknadschef och säljare till inköpare, informatörer och webbredaktörer har vi tjänster och uppdrag som kan intressera dig. Som konsult får du möjligheten att testa olika yrken och få en bred erfarenhet längs vägen fram till ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-04-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-12
Ange följande referens när du ansöker: 46586
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Martinez Palm julia.martinez-palm@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3466100

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: