Business Process Manager / IT-partner inom sälj till Menigo - Bravura - Datajobb i Stockholm
Business Process Manager / IT-partner inom sälj till Menigo
Bravura / Datajobb / Stockholm
2019-05-14

Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-05-14

Företaget
Menigo är en av Sveriges ledande helhetsleverantör för alla som jobbar professionellt inom mat och dryck. De är i dagsläget på en spännande utvecklingsresa där de tagit fram en ny strategisk inriktning för företaget samtidigt som de påbörjar resan med att bli en tydligare del av en global koncern. Du får en möjlighet att vara med och bidra till att stärka Menigo som företag och som en attraktiv arbetsplats.

Menigo är en del av Sysco, världens ledande foodserviceaktör, vilket ger dem tillgång till bred erfarenheter och kunskap så att de kan växa både på höjden och bredden. Menigo har över 1000 kunniga, engagerade och nytänkande medarbetare spridda i landet på åtta orter från norr till söder för att finnas nära sina kunder. Huvudkontoret ligger vid Globen, Stockholm.

På Menigo finns det sju Business Process Managers (BPM) som arbetar mot bolagets olika funktionsområden; Sälj, BI, Logistik, Finans/HR, Marknad & kommunikation, Merchandise samt IT Arbetsplats. De agerar bryggan mellan IT och verksamheten med uppdrag att driva den tekniska utvecklingen inom respektive funktionsområde.


Dina arbetsuppgifter
Som BMP ansvarar du för förvaltning och utveckling av säljavdelningens IT-miljö. Du ansvarar för system, leverantörsavtal, uppföljning av SLA och budget samt att koordinera och leda förvaltningsaktiviteter.
I rollen driver du företagets digitala utveckling genom tätt samarbete med både kunder och interna intressenter. Tillsammans med verksamheten omvandlar du företagets kort- och långsiktiga strategier och mål till effektiva affärsprocesser för att uppnå en så kostnadseffektiv verksamhet som möjligt. Vidare är du en viktig del av lösningsarbetet där du samlar in krav från verksamheten och IT och omsätter dessa till uppdrag eller projekt med leverans, implementering och uppföljning. Operativt innebär din roll att verka som systemansvarig för de system och verktyg som finns inom säljavdelningens IT-miljö.

Ditt huvudsakliga fokus är affärsplanering, portfölj-, leverantörs- samt finansiell styrning.


Kvalifikationer
* Erfarenhet av att arbeta i eller med en säljorienterad verksamhet
* God förståelse för säljprocessen
* 4 till 10 års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll, såsom; förvaltningsledare, verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, Service Delivery Manager eller projektledare
* Erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå med strategiska frågeställningar
* God systemförståelse
* Erfarenhet och kunskap om kravställning, process och verksamhetsutveckling, portföljstyrning, affärsplanering, finansiell styrning, budget samt arbete med externa leverantörer och avtal
* Erfarenhet av att leda och delta i verksamhetsnära projekt
* Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:
* Högskoleutbildning inom Data- och systemvetenskap / IT & Teknik
* God förståelse för CRM och hur det används i säljprocessen
* Erfarenhet inom verksamhetsutveckling

Som person har du en analytisk förmåga och verksamhetsförståelse. Du har ett stort intresse för teknik och en nyfikenhet för hur IT kan användas för effektivisering. För att trivas i rollen är du en person som motiveras av att ta initiativ för att driva ditt arbete framåt mot ständiga förbättringar. Du har en lösningsfokuserad inställning och tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter med en hög kvalitet. Du är en stark lagspelare och tycker att samarbete skapar större och bättre resultat. Vidare har du en förmåga att koordinera många kontaktytor och skapa tvärfunktionella relationer såväl internt som externt.

Övrig information:

* Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Menigo.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kim Häggström kim.haggstrom@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4789353


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: