Business Operations Analyst till konsultuppdrag

Poolia / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du civilekonom och i början av din karriär samt intresserad av att arbeta med världen som marknad?
Vi söker en Business Operations Analyst till vår kund som är verksam inom IT-branschen. Tjänsten är ett konsultuppdrag med tillträde omgående och som inledningsvis sträcker sig ett halvår framöver. Möjligheten till förlängning är mycket stor. Under uppdraget kommer du att vara placerad i kunds lokaler i Kista.
Intervjuer sker löpande och kan leda till andra liknande uppdrag, sänd därför in din ansökan redan idag.
Vi på Poolia erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Ditt arbete hos oss leder till ett omfattande och eftertraktat CV, som passar för både nationella och internationella karriärer. Som anställd erbjuds du en introduktionsutbildning samt ett varierat utbildningsprogram hos t.ex. Företagsekonomiska Institutet och du kan på så vis ytterligare investera i din karriär och yrkesroll. Din anställning på Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen (före detta HTF) och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Publiceringsdatum
2008-09-19

Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:
• underhåll av kontraktsinformation såsom analys av orderdokument
• rapporter till ledningen innehållande finansiell och kundrelaterad information
• arbete med driftrelaterade event
• verksamhetsadministrativa uppgifter såsom presentationer, mötesförberedelser, mallar, scheman.
Du kommer även att till stor del arbeta med det globala CRM-systemet (GCM) vilket innebär bland annat att:
• säkra kvalitén på databasen
• ansvara för systemet
• förutsätta att systemsupport finns till övriga organisationen
• driva prognosarbete inklusive projektrapportering
• ansvara för kontakten med USA och den lokala GCM-supporten.
Till viss del kommer du att agera adminsistrativ assistent till de franska, spanska och italienska teamen samt vara support till andra kollegor i liknande position.

Erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom och i början av din karriär. Du har några års erfarenhet av relaterade uppgifter inom arbetsområdet.
Eftersom rollen innebär mycket globala kontakter är flytande engelska i tal och skrift ett krav. Du är en mycket van användare av flertalet IT-verktyg inkluderat Office-paketet och har erfarenhet av rapportering och analysarbete i Excel.
Dina personliga egenskaper är av stor vikt och det är viktigt att du är analytisk, intresserad av detaljer samt trivs med att ta egna initiativ. Vi ser även att du har lätt för att kommunicera 'komplicerade' samband.
I och med att du kommer att arbeta mot USA kan varierad arbetstid förekomma.

Företaget
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Träningsbidrag, sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang såsom seminarier och konsultträffar.

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: STHLM11695W3K
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Poolia

Adress
Poolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
315755

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia: