Business Manager till Adecco

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Letar du efter en arbetsplats med högt tempo, nära relationer till kund&konsult och en föränderlig vardag? Kan du växla fokus med snabba ryck och drivs du av att göra lönsamma affärer med nöjda kunder och konsulter som resultat? Just nu söker vi en relationsbyggande Business Manager till vårt kontor i Göteborg!

Publiceringsdatum
2018-12-26

Om tjänsten
Som Business Manager kommer du att tillhöra vårt framgångsrika Hubsite White Collar kontor i Göteborg och enbart arbeta med framstående globala bolag inom främst fordonsindustrin. Som Business Manager har du personalansvar för medarbetare inom vår uthyrningsverksamhet och du ansvarar för samtliga HR-relaterade frågor, bland annat utvecklingssamtal, löneadministration, tidrapportering och lönesamtal. Kontoret arbetar uteslutande med kvalificerade tjänstemän inom Ekonomi, HR, Inköp, Administration, Projektledning och Logistik och du förväntas vara på plats hos kund minst ett par dagar i veckan för att bygga en nära relation och få förståelse för både våra konsulters och kunders vardag. Rollen innebär mycket frihet under ansvar och du har själv stor möjlighet att forma tjänsten och din vardag. Beroende på ditt personliga intresse och erfarenhet kan den komma att innebära en del rekrytering för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt.

Som Business Manager ansvar du för att kartlägga dina kunder, göra tydliga affärs- och aktivitetsplaner samt skräddarsy säljinsatser för att nå uppsatta mål genom flexibilitet, lösningsfokus och hög närvaro hos dina kunder. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med ansvarig chef som själv har mångårig erfarenhet av Business Manager rollen, övriga Business Managers och Recruiters.
I din roll som Business Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

• Personalansvar och administration av medarbetare inom uthyrningsverksamheten
• Relationsbyggande med kund, konsult och kollega
• Internt samarbete med leveransfunktioner och affärsstöd

Du kommer att ingå i ett kompetent och erfaret team som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målen väger tyngre än den individuella prestationen. Vi arbetar dagligen med våra värderingar (Ansvar, Laganda, Entreprenörskap, Passion och Kundfokus) i allt vi gör och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa touchpoints.

Om dig
Längtar du efter att utmanas i din vardag och att få möjlighet att ta lärdom av dina misstag? Bra. Vi tror att du motiveras av att bygga upp och bibehålla goda relationer med både kunder och dina medarbetare. Din energi får du av kontakten med dem, du älskar high fives och förhandlingar. Kanske har du en idrottsbakgrund i en lagsport och är en tävlingsinriktad person som är van vid att lyckas med det du tar dig för? Vi ser att du presterar på topp när du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett högt tempo och att du inte är rädd för att ta snabba beslut. Det är dessutom viktigt att vara noggrann i det administrativa arbetet som rollen kräver. B-körkort är önskvärt.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus och drivas av att göra lönsamma affärer
• Ha förmågan att skapa goda relationer med kunder, konsulter och kollegor
• Erfarenhet av administrativt arbete

Vi söker dig som vill ha kul på jobbet och som mer än gärna sprider din positiva energi till de i din närhet. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco i Göteborg rätt plats för dig!

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och I Sverige erbjuder vi såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster från våra 59 kontor spridda över hela landet. Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

Om anställningen

Tjänsten som Business Manager är på heltid med start omgående. Intervjuer hålls löpande under ansökningstiden och du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning med 6 månaders prövotid. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, möjlighet till flextid, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. För dig som gillar att umgås med kollegor efter arbetstid så finns det många gemensamma aktiviteter som alla bjuds in till och vi pratar ofta om att det är allas ansvar att bidra till den goda arbetsmiljö som vi har idag på kontoret i Göteborg som delas av flera enheter inom Adecco Group.

Om ansökan

Tjänsten har start enligt överenskommelse med vald kandidat. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa beställande chef för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig Talent Sourcer: Sandra Strindeborn via 031-725 45 00 eller sandra.strindeborn@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Business Manager, Göteborg, Bemanningsbranschen, Bemanning, Uthyrning, HR, Rekrytering, Relationsbyggande försäljning, Tjänstemän, White Collar

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Strindeborn

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4529055

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: