Business Manager till Adecco i Västerås

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Västerås
2019-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Manager till Adecco i Västerås" (publicerad 2019-01-30) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Letar du efter en arbetsplats med högt tempo, nära relationer med kund&konsult och en föränderlig vardag? Kan du växla fokus med snabba ryck och drivs du av att göra lönsamma affärer med nöjda kunder som resultat? Just nu söker vi en relationsbyggande Business Manager till vårt kontor i Västerås!

Publiceringsdatum
2019-01-17

Om tjänsten
Som Business Manager kommer du att tillhöra vårt Onsite kontor i Västerås och du kommer att arbeta med ett par av våra största kunder inom Adecco Sverige. Som Business Manager har du personalansvar för ett antal konsulter som arbetar hos dina kunder och du ansvarar för samtliga personalrelaterade frågor, bland annat utvecklingssamtal, löneadministration, tidrapportering och lönesamtal. Du kommer få möjlighet att arbeta med både tjänstemän och kollektivanställda och du förväntas att sitta på plats hos våra kunder i produktion ett par dagar i veckan.

Som Business Manager ansvar du för att kartlägga dina kunder, göra tydliga affärs- och aktivitetsplaner samt skräddarsy säljinsatser för att nå uppsatta mål genom flexibilitet, lösningsfokus och hög närvaro hos dina kunder. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga kollegor på kontoret för att bli lyckosam i din roll då vi hanterar stora volymer konsulter på Onsite. Vi arbetar efter Lean, alla kollegor är certifierade och du kommer också få möjlighet att bli det.

I din roll som Business Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

• Personalansvar och administration av medarbetare inom uthyrningsverksamheten
• Relationsbyggande med kund, konsult och kollega
• Internt samarbete med leveransfunktioner och affärsstöd

Du kommer att ingå i ett kompetent och erfaret team som präglas av stor öppenhet och hög teamkänsla där vikten av att hjälpa varandra för att nå målen väger tyngre än den individuella prestationen. Vi arbetar dagligen med våra värderingar (Ansvar, Laganda, Entreprenörskap, Passion och Kundfokus) i allt vi gör och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa touchpoints.

Om dig
Längtar du efter att utmanas i din vardag och att få möjlighet att ta lärdom av dina misstag? Bra. Vi tror att du motiveras av att bygga upp och bibehålla goda relationer med både kunder och konsulter. Din energi får du av kontakten med dem och du räds inte för att arbeta självständigt på plats nära dina kunder och konsulter. Vi ser att du presterar på topp när du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar i ett högt tempo och att du inte är rädd för att ta snabba beslut. Det är dessutom viktigt att vara noggrann i det administrativa arbetet som rollen kräver. Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet från konsult/bemanningsbranschen och vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom HR, ekonomi eller försäljning. Önskvärt är tillgång till egen bil.

Viktigt för tjänsten är:

• Erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus och drivas av att göra lönsamma affärer
• Ha förmågan att skapa goda relationer med kunder, konsulter och kollegor
• Erfarenhet av administrativt arbete

Vi söker dig som vill ha kul på jobbet och som mer än gärna sprider din positiva energi till de i din närhet. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige erbjuder vi såväl uthyrnings- och rekryteringstjänster som lösningar inom bland annat ledarskaps- och kompetensutveckling, karriärrådgivning, omställning och outsourcing på våra 59 kontor spridda över hela landet. Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. På Adecco ser vi dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje dag. Som världens största HR-partner har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person på rätt plats.

Om anställningen
Tjänsten som Business Manager är på heltid med start omgående. Intervjuer hålls löpande under ansökningstiden och du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning med 6 månaders prövotid. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, möjlighet till flextid, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. För dig som gillar att umgås med kollegor efter arbetstid så finns det många gemensamma aktiviteter som alla bjuds in till och vi pratar ofta om att det är allas ansvar att bidra till den goda arbetsmiljö som vi har idag.

Om ansökan
Tjänsten har start enligt överenskommelse med vald kandidat. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

4. Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa beställande chef för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig Talent Sourcer: Sandra Strindeborn via 031-725 45 00 eller sandra.strindeborn@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Adecco, Business Manager, Västerås, Bemanningsbranschen, Bemanning, Uthyrning, HR, Industri, Tjänstemän, White Collar, Blue Collar

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Strindeborn

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4560652

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: