Business Manager med compliance-ansvar inom anti-pengatvätt!

Magna AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-05-25

Dina arbetsuppgifter
Evry är inne i en spännande expansionsfas och utökar nu teamet för Sverige med en Business Manager med placering i Stockholm.

I rollen som Business manager inom Banking Service 24/7 kommer ditt fokus att ligga på de interna kunderna inom Financial Services. En betydande tillväxt har skett inom detta området det senaste året.
Arbetet kommer att innebära att du hanterar affärsrelationerna och utvecklar de interna tjänsterna framåt. Vidare kommer du att ansvara för resultat, mål och budgetuppfyllnad.
Tillhörande tjänsten så ska du utveckla och operationalisera aktiviteter gällande anti-pengatvätt, anti-Money laundering (AML). Arbetet inkluderar ansvar för att förstå risker och hantera dem på ett medvetet sätt. Förstå, externa krav och omvandla till interna regler, identifiera och bedöma risker, hålla sig uppdaterad över relevanta bestämmelser samt uppföra risker inom AML-regelverk.

Tjänsten är på en Nordisk nivå vilket betyder att resor kommer att förekomma, främst till Norge - och du får en unik möjlighet att förvärva ett stort nätverk inom företaget.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att sprida kunskap om Evrys tjänster, värdekedjor och system internt i banking, 24/7 service.
Relationsutveckling och kunduppföljning av de interna processerna.
Initiera och leda aktiviteter som bidrar till att uppnå tillväxt och lönsamhet.
Vara delaktig i genomförandet av försäljnings- och anbudsprocesser.
Säkra fakturering till kunder enligt avtalen
Uppföljning av kontrakt och övriga villkor.
Driva och genomföra säljförhandlingar och kontraktsutformning.
Genomföra presentationer och workshops internt och externt.
Uppföljningar/kundnöjdhetsundersökningar.
Ansvara för att förmedla kunskap om Evrys interna processer inom BS 24/7.
Författa policys och implementera policys internt i samråd med jurister.
Granska och identifiera operativa risker i verksamheten.
Tolkning, ändringsförslag samt implementering av förändringar.
Utveckla interna kontrollsystem, policyarbete.
Leda och definiera aktiviteter gällande anti-pengatvätt.
Ledningsgrupparbete, 10 kollegor i ledningsgruppen.
Tjänsten är både kreativ likväl analytisk med ett drivande ansvar vid implementering av ramverk och processer. Rollen erbjuder ett djup av utmaningar, men samtidigt en bredd av riskrelaterade frågeställningar i nära kontakt med den faktiska affären och det operativa arbetet.

Tjänsten är både kreativ likväl analytisk med ett drivande ansvar vid implementering av ramverk och processer. Rollen erbjuder ett djup av utmaningar, men samtidigt en bredd av riskrelaterade frågeställningar i nära kontakt med den faktiska affären och det operativa arbetet.

Kundföretaget

EVRY är ett av nordens ledande It-företag, med en lokal närvaro på 50 orter i Norden och med ett team på 9 000 medarbetare. EVRY Financial Services är den ledande Nordiska leverantören av IT lösningar till banker och finansinstitut. Finansbranschen förändras snabbt, och banker söker kostnadseffektiva och innovativa sätt att betjäna sina kunder. Vi söker en Business Manager som vill vara med och utveckla vår enhet inom Banking Services 24/7 i Stockholm och hjälpa EVRY och våra kunder att bli ännu mer framgångsrika i den förändring som sker. Enheten består av ca 70 anställda i Norge, Sverige och Riga som tillsammans arbetar med att leverera supporttjänster för flera av Nordens ledande banker.

Profil
För att bli framgångsrik i denna tjänst tror vi att du är positiv, effektiv, välstrukturerad och har en stark integritet. Arbetet kommer att kräva självständighet, ifrågasättande och en god kommunikativ förmåga på såväl svenska som engelska. Du innehar en god pedagogisk förmåga och kan omsätta kritisk dokumentation på ett lättbegripligt sätt. Du innehar en kommersiell förståelse och du har förmågan att kunna växla spår mellan det analytiska till det övergripande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi ser gärna kandidater som befinner sig i början av karriären.

Kompetenskrav: För att lyckas i rollen ser vi att du som söker innehar en relevant akademiskt utbildning eller motsvarande. Vi ser även att du har ca tre års erfarenhet av liknande roll samt att du har god förståelse och erfarenhet av AML. Du behärskar svenska och engelska på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

Arbetets omfattning:
Omfattningen är 100%.
Utvecklingsmöjligheterna är stora.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Jessica Tollstoy på tel. 08-501 685 01 alternativt jessica.tollstoy@magna.se

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6802
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Tollstoy 08 50168501 jessica.tollstoy@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2866679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: