Business Innovation Manager

Kontek Lön AB / Marknadsföringsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontek Lön AB i Ljungby, Älmhult, Alvesta, Värnamo, Markaryd eller i hela Sverige

Kontek - vilka är vi?
På Kontek har vi en gemensam passion för lön och HR processer. Våra smarta webbaserade och flexibla lösningar hjälper tusentals arbetsgivare till en enklare vardag. Med våra 90 år inom branschen kan vi stoltsera med en grym förmåga att anpassa oss till nya utmaningar och en unik och bred kompetens.

Vi är ca 170 medarbetare med huvudkontor i Ljungby där tjänsten också är placerad. Men givetvis har du möjlighet att arbeta en viss del på distans. Hos oss balanserar du som vill veckan mellan kontor och distansarbete. Vi vet att många uppskattar det och att det skapar förutsättningar för ett hållbart arbetsliv.

Kontek är en del av Visma, en internationell koncern som totalt består av cirka 200 bolag. Tack vare det finns också riktigt goda utvecklingsmöjligheter och konkurrenskraftiga förmåner. Vi har dessutom roligt tillsammans och bygger vår gemenskap på flera olika sätt under året.

Nu söker vi dig som brinner för affärsutveckling och som har rätt driv, nyfikenhet och förmågor att ta dig an rollen som Business Innovation Manager.

Publiceringsdatum
2024-08-05

Arbetsuppgifter
I rollen som Business Innovation Manager leder och driver du projekt med fokus på att kontinuerligt utveckla Konteks tjänsteutbud. Du arbetar i nära samarbete med olika avdelningar för att identifiera nya affärsmöjligheter och driver projekt från idé till implementering. Du håller dig givetvis uppdaterad om branschtrender och ny teknologi inom Lön & HR för att identifiera nya möjligheter och säkerställa att vårt erbjudande är konkurrenskraftigt.

I rollen, utvecklar och implementerar du även strategier som främjar nytänkande och kreativitet inom organisationen. Samt ansvarar för framtagandet av underlag och input kring pris, målgrupp och domän enligt Konteks struktur, som sedan presenteras för ledningen.
Du kommer att ansvara för att tillsammans med stakeholders, prioritera, uppdatera och leverera enligt tidplan.

En viktig del av ditt arbete kommer handla om att samarbeta och koordinera avdelningar såsom projekt, marknad/sälj och produkt för att skapa samsyn och inkludering för och att nå bästa slutresultat.

Kvalifikationer
Vem är du?
Du kanske inte är på jakt efter ett nytt jobb egentligen, men när du läst vår annons kan du inte låta bli att känna en genuin nyfikenhet:)

Vi tror att du har flera års arbetslivserfarenhet från roller där du fått stort ansvar och insikt i försäljningsprocesser samt erfarenhet av att driva projekt. Gärna med ett par år inom någon serviceroll där du jobbat nära kund. Vi har ett grymt finance team på Kontek som kommer stötta dig vid beräkningar och prissättning. Men en övergripande ekonomisk förståelse krävs för att kunna leverera i rollen. Har du en akademisk bakgrund är det meriterande. Som person är du prestigelös och enkel att samarbeta med. Du är handlingskraftig, ansvarstagande och med naturlig fallenhet för att bygga tillit. Du kan det där med att skapa och förvalta relationer, och balanserar tydliga förväntningar med en service i världsklass med fingertoppskänsla.

Det är stor fördel om du haft nån beröringspunkt kring Lön/HR-området. Om inte annat kommer du långt på driv och nyfikenhet. Rollen kräver, oavsett, att du nätverkar och skapar dig en genuin och djup förståelse för omvärld, användare och kundernas branscher och verksamheter.
Du har förmågan att hantera och koordinera flera saker parallellt och tack vare din tidigare arbetslivserfarenhet har du hittat rätt i din egen kompass när det gäller att prioritera. Du är van att driva ditt arbete självständigt och har förmågan att ta in ny kunskap, men tvekar inte att fråga där du känner dig osäker. Du tar saker i mål och vet med din erfarenhet att resan och insikterna du får på väg mot målet är avgörande för slutresultatet.
Vi lägger stor vikt vid din förmåga att kommunicera med professionell framtoning både i tal och skrift(på svenska och engelska)

Rollen är ny hos oss på Kontek vilket gör att du också har stor möjlighet att påverka hur den utvecklas. Personliga egenskaper som gör sig extra bra för rollen är: Nytänkande, Pålitlig, Kommunikativ, Relationsorienterad, Noggrann, Kundorienterad, Analytisk, Prestigelös, Strukturerad
Känns det som du?

Vi ser fram emot att få veta mer om dig! Du behöver dock inte lägga tid på att skriva ett personligt brev. Däremot förväntar vi oss ett uppdaterat CV samt att du svarar på de frågor som du får till dig per automatik när du ansöker.

Vi hörs!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C203149".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kontek Lön AB (org.nr 556065-0318)

Kontakt
Affärsområdeschef
Catinca Rosén
catinca.rosen@kontek.se
0372-890 42

Jobbnummer
8823608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontek Lön AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontek Lön AB: