Business Development Officer till Plan International Sverige
Plan International Sverige Insamlingsstift / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plan International Sverige Insamlingsstift i Stockholm Plan International Sverige söker en Business Development Officer som tillsammans med dina kollegor kommer verka för att skapa långsiktiga partnerskap med våra givare och därmed bidra till vårt arbete för barns rättigheter och flickors lika villkor. Du blir en del av avdelningen Resursmobilisering & Partnerskap som ansvarar för institutionella och offentliga givare, stiftelser, företag och filantropi.
I rollen är huvudansvaret att driva vår resursmobilisering och partnerskap med företag genom att både stötta försäljningen men också att utveckla din egen kompetens att driva egna ny- och merförsäljningsprocesser samt skapa engagerade flerårsavtal. Det är en kombinerad roll som täcker ny resursmobilisering, account manager vid pågående givarrelationer och merförsäljning samt affärsutveckling. Rollen utvecklas över tid för att anpassa sig till var Plan befinner sig för att bli en mer attraktiv samarbetspartner för svenskt näringsliv.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Arbeta med att ta fram attraktivt säljmaterial, presentationer och återrapporteringar om verksamheten som skapar engagemang hos våra företagspartners. Du stödjer i att identifiera och utveckla nya erbjudande, produkter och koncept för att få till stånd nya finansieringsmöjligheter och intäkter.
- Stödja Business Development Managers i gruppen i vår etiska due dilligence-analys av företagspartners och bistå genom hela avtalsprocessen.
- Tillsammans med Business Development Managers har du koll på pipeline av nya partnerskapsmöjligheter och följer upp vår intäktsbudget. I vårt CRM verktyg arbetar du med att följa upp företagspartners och deras engagemang i Plans arbete samt sköter administration kring våra givarkonton och dokument
- Du arbetar med uppdateringar på vår företagssida, sociala mediakommunikation på t.ex. LinkedIn och övrig kommunikation mot företag.
Vi söker en kandidat som har:
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Några års erfarenhet av att ha arbetat i försäljning/marknadsteam eller insamlings/resursmobiliserande avdelningar inom ideella organisationer
- Erfarenhet av projektledar-/samordnande roll
- Erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
- Flytande i svenska och engelska med mycket god stilistisk förmåga att kunna skriva med ett språk som attraherar våra givare.
För att lyckas i rollen ser vi att du är serviceinriktad och trivs att arbeta i ett brett spektrum av arbetsuppgifter samt är beredd att hugga i både små och stora uppgifter. Du är nyfiken och lösningsorienterad samt har energi och driv i kombination med tålamod och uthållighet. Vi vill se att du tar på dig ett eget ansvar för att inhämta kunskap som behövs.
Som anställd hos Plan International erbjuds du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att stärka barns rättigheter och flickors lika villkor. Vår vardag präglas av en avslappnad, vänlig och prestigelös atmosfär med en stark vi-känsla. Våra värderingar tillsammans, öppenhet, handlingskraft och långsiktighet genomsyrar hela organisationen. Plan International Sverige är en föräldravänlig arbetsplats som främjar en god balans mellan arbete och fritid.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Anställningsgraden är 100% vilket motsvarar 37,5 h/v. Tjänsten är placerad på Plan International Sveriges fina kontor i Hammarby Sjöstad.
Ansökan och kontakt
Välkommen med din ansökan redan idag då urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2 maj. I rekryteringsprocessen använder vi oss av en kompetensbaserad intervjuteknik vilket främjar inkludering, en fördomsfri rekrytering och en ökad mångfald.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Mirjam Hast på
mirjam.hast@plansverige.org, Avdelningschef på Resursmobilisering & Partnerskap. Har du frågor om din ansökan kan du kontakta HR-generalist Johanna Jennel på
johanna.jennel@plansverige.org.
Fackliga representanter, Akademikerföreningen och Unionen, nås på telefonnummer 08-587 755 00.
Plan International Sverige startades 1997 och har idag runt 100 medarbetare. Vi är en självständig del av den globala barnrättsorganisationen Plan International med verksamhet i över 70 länder. Plan International är politiskt och religiöst oberoende och allt vårt arbete utgår från FN:s barnkonvention. Vi arbetar för att alla barn ska ha rätt att gå i skolan, få tillgång till hälsovård, bli skyddade mot våld, övergrepp och försummelse samt att få möjlighet att delta i samhället och utveckla sin potential.
Hos oss är långsiktighet och handlingskraft viktigt, genom vårt driv och engagemang ger vi förutsättningar för barn och unga att kunna påverka sin framtid. Vi respekterar alla människor, värdesätter mångfald och utmanar ojämlikhet. Vi kämpar för en rättvis värld som stärker barns rättigheter och flickors lika villkor - vill du hjälpa till?
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-04-20ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlan International Sverige Insamlingsstift
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Plan International Sverige Insamlingsstift,
https://plansverige.org/ Arbetsplats Plan International Sverige
Jobbnummer 5704756
Observera att sista ansökningsdag har passerat.