Business Develop Lead, Solna

PostNord Group AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PostNord Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Från var som helst till vem som helst.

Och tvärtom. PostNord är Sveriges och Nordens mest anlitade leverans- och logistikpartner för privatpersoner och företag. Genom att vara nästintill oslagbara på utdelning gör vi vardagen enklare för så många som möjligt. Motiveras du av att kunna påverka utvecklingen och skapa smarta lösningar för större delen av vårt samhälle? Då är rollen som Business Develop Lead din nästa möjlighet!

Du & vi & jobbet
PostNord har en synlig men samtidigt osynlig dygnet-runt-struktur som är en viktig och hållbar del av samhället. Rollen som Business Develop Lead tillhör enheten CX & Kundsupport, där vi är totalt 650 kollegor. Ditt närmaste team består av 8 personer. Tillsammans med oss blir du en aktiv del av att driva företaget framåt och gemensamt skapa en innovationskultur som driver utveckling.

Som Business Develop Lead kommer du ha en strategiskt viktig position i att arbeta tvärfuntionellt i olika frågor och projekt. Du kommer arbeta tätt tillsammans med direktören för CX & Kundsupport där du får en konsultativ och rådgivande roll. Du ansvarar för kravställning mot individuella initiativ som kräver utveckling av IT, digital, RPA etc. Du kommer även att driva strategiska frågor och delta i tillhörande styrgrupper. PostNord är under stor förändring, har hög tillväxt och ett starkt fokus på resultat, nöjda kunder och våra medarbetare. Som Business Develop Lead kommer du även driva olika nordiska möten med fokus på harmonisering av systemstöd. Du ingår i ledningsgruppen för enheten CX & Kundsupport och din chef är Linda Lindqvist, direktör CX & Kundsupport.

Vad du kommer att göra

- Sammanställa behov för IT & utvecklingsbudget
- Tar fram Business Case för nya utvecklingsinitiativ
- Driva frågan kring automatisering tillsammans med övriga linjechefer
- Arbeta nära PO's för respektive system som påverkar CX & Kundsupport för att säkerställa samstämmighet med strategisk roadmap
- I samarbete med IT och Digital äga capability mappningen och behovsbilden för framtida tekniska systemstöd
- Ansvara för kommunikation kring individuella initiativ inklusive förankring av kommande leveranser (varför) och utrullning av pågående leveranser (när och hur)
- Driver regelbundna hackatons & innovationsforum samt identifierar affärsområden som ska prioriteras

Vem du är

- Bygger ömsesidigt förtroende: Tillit är grunden till bra relationer.
- Ödmjuk och ansvarstagande: Föregå med gott exemplet. Du är exemplet.
- Analytisk och klarsynt: Du sporras av det komplexa frågorna du stöter på.
- Engagemang och inspiration: En specialist är specialiserad på att vara nyfiken.
- Initiativkraft: Framåtanda och vilja att lösa utmaningar, idag och imorgon.
- Lösningsorienterad: Självständigt beslutsfattande och ansvarstagande.
- Du är unik: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vad du tar med dig

- Akademisk examen inom ekonomi, affärsutveckling, systemvetenskap eller teknik
- Tidigare erfarenhet från att ha arbetat som projektledare, verksamhetsutvecklare eller Business Analyst
- Tidigare arbetat i en IT/teknik-intensiv miljö och har en god digitaliseringskunskap
- Kunskap inom analys och kalkylarbete
- Vana av att i en arbetskultur med löpande förändringar och förändringsprojekt över tid
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Varför vi finns
PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag och vi har ett viktigt samhällsuppdrag. Att säkerställa postservice till företag och privatpersoner i hela Sverige. Vi är i en ständig transformation och arbetar konsekvent med att utveckla både vårt erbjudande och våra medarbetare. Som den ledande leverantören av kommunikationslösningar till, från och inom Sverige förenklar vi vardagen för människor. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och erfarenheter och du blir en del av en arbetsplats som aktivt arbetar med mångfald. Vi är PostNord - ett fantastiskt företag att jobba och växa med. Läs mer på postnord.se.

Du ska må bra
Vi är ett modernt kundorienterat företag som tänker lika mycket på sina anställda som på sina kunder. Vi erbjuder en flexibel hybridarbetsplats. PostNord är en av Sveriges största arbetsplatser och erbjuder schyssta arbets- och tjänstepensionsvillkor, friskvårdsbidrag och personalförmåner genom vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Hos oss finns det goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Anställning sker enligt kollektivavtal.

Vad väntar du på?
Välkommen med din ansökan till rollen som Business Develop Lead. Denna annons kommer ligga publicerad under semestertider, vilket gör att vi inte kommer med samma frekvens svara på frågor kopplat till rekryteringen. Om du undrar något över tjänten, kontakta Linda Lindqvist - Chef CX & Kundsupport på linda.lindqvist@postnord.com eller Casper von Sivers - Headhunter på casper.von-sivers@postnord.com. Vi kommer att påbörja urvalet och intervjuprocessen för tjänsten någon vecka in i augusti. Vi ser fram emot att höra från dig!

För fackliga kontaktpersoner se https://www.postnord.com/sv/karriar/kontakt/facklig-kontakt.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Omgående Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-07-07

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PostNord Group AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1082".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PostNord Group AB (org.nr 556128-6559)

Arbetsplats
PostNord Sverige

Jobbnummer
6808082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PostNord Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PostNord Group AB: