Business Coordinator Till Cbre

Cbre Gws Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Karlskrona
2018-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Coordinator Till Cbre" (publicerad 2019-02-13) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cbre Gws Sweden AB i Karlskrona, Ljungby, Lund, Malmö, Landskrona eller i hela Sverige

Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då är du rätt person för tjänsten som Business Coordinator! Sök redan idag då urvalet sker löpande.

Nu söker CBRE en Business Coordinator där din huvudsakliga uppgift blir att följa upp våra kundkontrakt för två kunder och säkerställa att villkoren efterföljs, med stort fokus på de finansiella aspekterna. På aktuella konton tillhandahåller CBRE fastighetsanknutna servicetjänster såsom reparationer, drift & underhåll av byggnader och installationer, säkerhet, städning, etc.

Du arbetar med löpande uppföljning och säkerställer att den lagda budgeten hålls. Du samlar in, analyserar och följer upp data som ligger till grund för beslut som leder till att finansiella mål uppfylls. I rollen ingår att medverka vid förhandlingar och avtalsmöten med kund samt vid avstämningsmöten med leverantörer. Som Business Coordinator rapporterar du till Site Manager och jobbar nära Finance och Operations avdelningar. Arbetet sker för det mesta självständigt men en del moment kräver god samarbetsförmåga.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta fram underlag, sätta ihop interna och externa månads- och kvartalsrapporter samt presentera dessa till kund och interna intressenter, till exempel Profit& Loss rapporter, kontraktsuppföljning och kvartalsrapporter
• Utveckla och forma modeller för uppföljning och rapportering för att förbättra standarder för den finansiella hanteringen
• Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut samt budgetarbete
• Säkerställa att fakturor hanteras och betalas korrekt
• Ansvara för inköpsprocesser och ha kontakt med befintliga samt nya leverantörer
• Medverka och planera avstämningsmöten med leverantörer samt säkerställa god kommunikation med dessa
• Identifiera och synliggöra framtida finansiella affärsrisker och -möjligheter
• Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor
• Hantera personalinformation, t.ex. utbildningar, ledigheter, schemahantering och sjukfrånvaro
• Stödja övriga konton/ Business Coordinators med ovannämnda arbetsuppgifter

Vi söker dig som:
• Är utbildad ekonom eller motsvarande och har 1-2 års erfarenhet av ovanstående uppgifter
• Har erfarenhet av att bygga starka relationer, både internt och externt, och agera professionellt i alla lägen
• Har mycket goda kunskaper i Excel och har arbetat i ekonomi- och affärssystem
• Har erfarenhet av redovisning och rapportering är en fördel
• Har erfarenhet/kännedom om fastighetsförvaltning är ett plus, men inget krav
• Är ordningsam, strukturerad och analytisk
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Kan arbeta självständigt men också i team

För att lyckas i rollen är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt. Vi värdesätter att du har ett stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar, kommunicera samt skapa goda relationer är av stor betydelse.

Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Karlskrona. Resor inom Sverige kan förekomma.

CBRE Group, Inc. är världens största kommersiella fastighets- och värdepappersföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som gör det möjligt för våra kunder att blomstra! Våra 75 000 anställda betjänar fastighetsinvesterare och ockupanter genom cirka 450 kontor över hela världen och omsatte 2016 13,1 miljarder dollar. Våra tjänster inkluderar faciliteter, transaktioner och projektledning; Fastighetsförvaltning; Investment management; Bedömning och värdering Fastighetsleasing Strategisk rådgivning; Fastighetsförsäljning; Inteckningstjänster och utvecklingstjänster.

Publiceringsdatum
2018-12-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-20
Ange följande referens när du ansöker: Business Coordinator

Kontakt
Fredric Andersson 072-228 50 66

Företag
Cbre Gws Sweden AB

Adress
Cbre Gws Sweden AB
Box 613
16926 Solna

Kontorsadress
Telegrafgatan 6

Jobbnummer
4489913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cbre Gws Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cbre Gws Sweden AB: