Business controller till världsledande företag i Södertälje

SJR in Sweden AB / Controllerjobb / Stockholm
2024-01-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Business controller till världsledande företag i Södertälje" (sökbar t.o.m. 2024-05-29) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Vill du utvecklas i din roll som Business controller? Vill du arbeta på ett av Sveriges finaste bolag där du får alla förutsättningar att samla på dig värdefulla meriter för din kommande karriär?

Publiceringsdatum
2024-01-12

Om tjänsten
Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Business controller till en av vår kunds controllerenheter.

Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Urval pågår löpande så varmt välkommen snarast med din ansökan. Detta är ett konsultuppdrag på 8 månader med start omgående under januari. Missa inte den här chansen!

Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 1-2 dagar i veckan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Controller har du ansvar för materialredovisningen för en av vår kunds produktionsenheter. Inom rollen så är det du som sammanställer månadens resultat, analyserar utfallet samt förmedlar det till verksamheten. Specifikt för denna tjänst kommer du vara verksam mot en produktionsenhet som vår grupp nyligen taget över materialkostnadsansvaret för och inledningsvis kommer fokus ligga på att integrera materialredovisningen och harmonisera processerna med övriga produktionsenheter inom gruppens ansvarsområde. Tjänsten innebär även många kontaktytor med medarbetare inom produktion, ekonomi, R&D och inköp.

Arbetsuppgifter
• Delta i bokslutsprocess
• Styra arbetssätt för uppföljning av materialkostnader
• Löpande materialredovisning
• Rapportera, analysera och utmana lagernivåer för produktionen
• Lönsamhetsuppföljning på Scanias produkter
• Systematiskt förbättra avdelningens processer

Lämplig bakgrund

För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.

Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande uppgifter. Du talar och skriver flytande på svenska & engelska samt är duktig på Excel.

Dina personliga egenskaper
Vår kund värdesätter dina personliga egenskaper och önskar att du är flexibel, ödmjuk och teamorienterad. Vidare vill vår kund att du har ekonomisk högskoleutbildning samt erfarenhet ifrån redovisning och controlling. . Du bör ha en djup kunskap inom redovisning samt ett starkt systemintresse. Vidare tror vi att du är snabblärd med en stark professionalism där du drivs av leverans och resultat. Att arbeta i team med fokus på samarbete är viktigt för dig och du är en person som strävar efter individuell utveckling och att överträffa förväntningar.

Vad erbjuder vi
Du välkomnas till ett härligt och varmt bolag där man bryr sig om varandra. Teamet består av 10 personer som ansvarar för konsolidering och verksamhetsstyrning för vår kunds globala produktion samt utövar controlling mot produktionsenheter i Sverige och Europa. Avdelningen jobbar målmedvetet med att stödja och utmana den operativa verksamheten och dess chefer. Drivkraften är att dagligen öka den egna kvalitén och effektiviteten genom att standardisera och skapa visuella processer på avdelningen med en liknande metodik som används i produktion.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Emma Hultberg Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-02-12.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "224".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980), http://www.sjr.se/

Jobbnummer
8389450

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Sweden AB: