Business Controller till världsledande aktör inom modebranschen
Barona Human Resource Services AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Barona Human Resource Services AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du en stjärna på finansiella analyser, intresserad av IT och vill arbeta på ett av världens största modebolag? Då har vi drömjobbet för dig!
Om tjänsten
Vi söker för en kunds räkning en Business Controller. Kunden är en global aktör inom modebranschen med sex olika varumärken och butiker över hela världen. Kunden sitter i fina lokaler i Stockholms city.
Vi letar efter en person som kan axla den ansvarfulla rollen som Business Controller inom kundens IT-avdelning. Du kommer att ingå i IT-teamet och arbeta med financial management och uppföljning inom denna division. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid (100%) med start 2017-05-22 fram till och med 2018-03-31.
Några typiska arbetsuppgifter
• Analysera och förklara finansiella varianser och dess påverkan
• Tillsammans med Division Controller, leda och utveckla IT-avdelningens controller funktion
• Arbeta med finansiell planering, uppföljning och budgetering av IT-kostnader och resurser
• Utföra proaktiva analyser och utredningar för att bidra till kostnadseffektivisering
• Ansvara för kommunikation i finansiella ärenden
• Delta i utvecklingsarbete av processer och rutiner för controller funktionen inom IT-avdelningen
Du kommer att arbeta nära andra Controllers, IT-ansvariga, projektledare och systemansvariga.
Låt oss prata mer om dig och din bakgrund
Du har åtminstone två års erfarenhet av att ha jobbat i en controller funktion samt relevant högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har arbetat inom IT och/eller har ett stort intresse i att lära dig mer om IT-branschen.
Men kanske än mer intressant är att prata om hur du är som person
• Uttrycker dig väl i svenska och engelska (både tal och skrift)
• Stark analytisk- och problemlösningsförmåga
• Förmågan att se från ett helikopterperspektiv men också kunna förstå och förklara detaljer
• Du trivs att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö
• Du är nyfiken, proaktiv och drivs av utveckling
• Du har en hög servicekänsla och är en stark lagspelare
Självklart har du stort intresse för utmaningar och gillar att ha roligt på jobbet! Du tänker utanför boxen och vågar testa nya arbetssätt.
Övertygad än? Hör av dig till oss!
Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande och intervjua allt eftersom. Så, om det här är ett jobb för dig, tveka inte att söka! Tjänsten är ett konsultuppdrag med starttid 2017-05-22 och förväntas pågå ca 10 månader. Observera att vi inte tar emot några ansökningar via e-post men om du har frågor är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Coordinator, Sara Stecksén |
sara.stecksen@barona.se Om Barona
Barona består av ett gäng engagerade experter som hjälper företag och organisationer med kompetensförsörjning. Vi jobbar hårt för att leverera nya och innovativa lösningar för våra kunder. Vår expertis definieras av mod, kreativitet och ansvar.
Som konsult på Barona är du anställd av ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Du kommer att ha regelbunden kontakt med en dedikerad konsultchef.
Välkommen med din ansökan!
Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Polen, Spanien, Ryssland och Estland. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 15 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer här:
http://barona.se/om-oss/Sökord:
Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Klient; Samarbetspartner; Internationell; Controller; Financial; Business Controller; Analys; Uppföljning
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-04-13Ersättning•
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Stecksén
FöretagBarona Human Resource Services AB
AdressBarona Human Resource Services AB
Klarabergsviadukten 63
11164 Stockholm
KontorsadressKlarabergsviadukten 63 11164 Stockholm
Jobbnummer 3439015
Observera att sista ansökningsdag har passerat.