Business controller till Tarkett

SJR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SJR söker för Tarketts räkning en analytisk och ansvarsfull Buisness Controller. Har du några års erfarenhet av controllerarbete, är du noggrann och utmanas av att arbeta verksamhetsnära ur ett brett perspektiv? Varmt välkommen med ditt CV!

Om Tarkett

Tarkett har tillverkat golv i Sverige sedan 1886 och marknadsför idag golv och vägg för såväl hemmiljö som design- och funktionslösningar för offentlig miljö. Tarkett erbjuder ett rikt utbud av trägolv, plastgolv, laminatgolv, linoleum, textilgolv samt väggmaterial för våtrum. Med 34 produktionsenheter och ca 12 500 anställda i över 100 länder är Tarkett en av de största golvtillverkarna i världen. 2016 omsatte företaget över 2,8 mrd Euro och varje dag säljs det ca 1,3 miljoner kvm golv världen över. Tarkett arbetar med långsiktig hållbarhet enligt principerna för cirkulär ekonomi. Sedan 2013 är företaget noterat på Euronext i Paris. För mer information, besök tarkett.se (http://tarkett.se/).

Publiceringsdatum
2018-10-03

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Business Controller kommer du att arbeta i en både utmanande och utvecklande roll där det ingår att proaktivt driva förändring och bidra till utveckling av affären. Du kommer att arbeta med att sammanställa, analysera och rapportera finansiell information både nationellt och internationellt. Fokus i rollen är rapportering, datasammanställning och "sanity checks". Det är viktigt att du är van vid att hantera och arbeta med konfidentiell information.

Vidare exempel på dina arbetsuppgifter:

• Ansvara för ekonomirapportering, analysera, rapportera och beskriva konsekvenser
• Ekonomistyrning genom analys, uppföljning och utveckling av verksamheten
• Nordisk konsolidering
• Ad hoc analyser
• Arbeta med ständig vidareutveckling, förbättring och effektivisering av processer och verktyg för rapportering och uppföljning

• Proaktivt driva lönsamhetsåtgärder och stödja andra avdelningar med handlingsplaner
• Ingå i den svenska ledningsgruppen

Vem söker vi?
Du som söker har troligtvis en gedigen erfarenhet som ekonom och bör ha arbetat minst tre år som Business Controller. Du har en akademisk bakgrund som civilekonom eller liknande och meriterande är om du har arbetat på internationella bolag. Krav att du har goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt, hög systemvana, samt mycket goda Excelkunskaper.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående, tar egna initiativ, är kommunikativ och noggrann med en hög grad av flexibilitet.

Viktig information
Tarkett sitter i fina lokaler i Upplands Väsby nära pendeltåg till Häggvik. Konsultuppdragtes längd är 6 månader med möjlighet till förlängning. För rätt person kan det också gå över i en fast tillsvidare anställning hos Tarkett.Varmt välkommen med ditt CV och om du har frågorkring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Så ansöker du
I den här rekryteringen så samarbetar Tarkett med SJR.Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef, Anna Berggrenpå telefonnr: 070-471 59 16. Välkommen med din ansökan!

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren anna.berggren@sjr.se 070-471 59 16

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4381511

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: