Business Controller till svenskt storföretag

Kornboden / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, interim management, omställning och jobbcoachning. Vi har hjälpt stora och små företag, i glesbygd och i storstad sedan 1996. Våra kunder finns inom både privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Publiceringsdatum
2011-11-25

Beskrivning
Vi söker för kunds räkning en controller till deras division Sales & Logistics. Som controller hjälper du till med den ekonomiska styrningen, uppföljningen och hanteringen av divisionens avtal samt verkar för att verksamheten bedrivs på ett så effektivt sätt som möjligt. I din roll har du kontakt med många olika funktioner inom företaget vilket ställer krav på att du är synlig, tillgänglig och socialtkompetent. Du arbetsleds av, och rapporterar till, divisionscontrollern.
Sales & Logistics omfattar områden såsom globala transporter, lagerhantering, import och export av varor, fördelning och påfyllnad av varor till butik, säljanalys, pris- och kampanjhantering samt försäljning i butik.
Som controller kommer du, förutom att arbeta med controlling centralt inom divisionen, även ansvara för controlling inom ett av kundens största leveransområden - Sales Store. Inom Sales Store utvecklas och förvaltas kassalösningar, kortbetalningslösningar och andra lösningar som används inom butiksledet. Området hanterar samtliga lösningar för företagets drygt 2400 butiker i 43 länder.
I arbetsuppgifterna ingår att:
• Stödja divisionscontrollern i utredningar, i att analysera verksamhet och ekonomi och i att hålla ihop ekonomiska frågor och rutiner på divisionen
• Kontakt med alla som har budgetansvar och gruppchefer inom divisionen för att ge stöd vid budgetering, prognosarbete och uppföljning
• Förbereda underlag för analys samt prognoser av divisionens och Sales Stores kostnader
• Identifiera, skapa och acceptanstesta förbättringsförslag till ekonomiska uppföljningssystem
• Planera och genomföra utbildningar kring ekonomisk planering, budgetering och uppföljning

Kvalifikationer
• Civilekonomexamen eller motsvarande
• Flera års arbete som business controller eller arbete med liknande arbetsuppgifter med ekonomisk budgetering, planering och uppföljning
• Erfarenhet från projektstyrning och/eller förvaltningsstyrning är meriterande
• Erfarenhet av arbete i eller med en IT-verksamhet och förståelse för hur verksamheten bedrivs och viss förståelse för de termer som används är meriterande
Anställningsform:
Hyrrekrytering, vilket innebär att du övergår till anställning hos kund efter sex månader.
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Tillträde snarast, urval sker löpande så ansök redan idag.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Aron Jegers, Konsultchef, 08-505 749 01, aron.j@kornboden.se

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Storgatan 39
83133 Östersund

Jobbnummer
1090200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: