Business Controller till Sundström Safety

Montico HR Partner AB / Administratörsjobb / Ljungby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige

Kundföretaget
Sundström Safety AB bildades 1926 och är en välrenommerad och framgångsrik leverantör av högkvalitativa andningsskydd. Företaget är familjeägt och verksamheten omfattar utveckling, tillverkning samt försäljning av produkterna. Verksamheten omsätter ca 320 Mkr och produkterna marknadsförs och säljs i ett 30-tal länder genom väl etablerade samarbeten med distributörer. Produkterna tillverkas i vår moderna produktionsanläggning i Lagan (Ljungby kommun). Sundström har idag drygt 125 medarbetare. Majoriteten av de anställda arbetar i Lagan, men säljorganisation finns i Europa, Asien och USA.
Efterfrågan av våra andningsskydd i världsklass fortsätter att öka!
Vill du ingå i ett team som representerar ett av branschens starkaste varumärken?
Värdesätter du en arbetsplats som präglas av framåtanda och bästa kvalitet?

Publiceringsdatum
2019-07-05

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en fantastisk möjlighet att få vara med och bygga upp och bli en del av ett ekonomiteam i ett framgångsrikt familjeföretag som befinner sig i ett mycket gynnsamt och expansivt skede. Tillsammans med andra inom ditt kompetensområde får du möjlighet att arbeta nära verksamheten med goda möjligheter att ta eget ansvar och påverka arbetssätt. Som Business Controller erbjuds du en viktig roll inom företaget där du med din kompetens stöttar många olika funktioner. I rollen finns förutsättningar för en god bredd och variation av arbetsuppgifter och du får vara med och bidra till företagets fortsatta framgångar.

Som Business Controller ansvarar du för den månatliga rapporteringen, kostnadsuppföljningen och projektuppföljningen. Du säkerställer att budget- samt prognosunderlag tas fram samt sammanställning av dessa. I rollen blir du ett stöd till sälj- och marknadsavdelningen med budget, analyser, beräkningar, statistik och rapporter. Du deltar kontinuerligt i projekt såsom strategier för prissättning. Du arbetar med ständiga förbättringar och i samråd med CFO utvecklar du prioriterade områden inom ditt kompetensområde. Du fungerar i stödjande roll för övriga verksamhetsområden och tar fram underlag såsom rapporter och statistik. Du är delaktig i utvecklingen av de administrativa stödsystemen. Du ser till helheten och bidrar till att alla hjälps åt inom ekonomifunktionen och fungerar som backup vid behov för övriga funktioner.
Då ett ständigt förbättringsarbete pågår, bidrar du kontinuerligt med kunskap och kompetens och är rådgivande inom ditt område.

Profil
Du har relevant eftergymnasial utbildning samt goda kunskaper i svenska och engelska, såväl som i tal som i skrift. Du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och god erfarenhet av rapportering, uppföljning, kostnadskontroll samt redovisning. Du har stor vana av IT-användande och erfarenhet av affärssystemet Navision eller motsvarande, du besitter goda kunskaper i Excel. Du har erfarenhet av att har arbetat i ekonomifunktion i tillverkande/producerande bolag och med fokus på ekonomistyrningsfrågor och har fungerat i stödjande roll gentemot chefer med ekonomiska underlag. Du har erfarenhet av rapporteringssystem, gärna Qlikview och/eller ExOpen.

Som person är du analytisk och prestigelös och är lyhörd för verksamhetens behov, du har god pedagogisk förmåga och kan anpassa din kommunikation utifrån åhörare. Du har ett strukturerat arbetssätt och du kan med lätthet navigera och prioritera arbetsuppgifter utifrån ett kvalité- och affärsmässigt perspektiv. Du trivs med att arbeta med många olika kontaktytor och skapa goda relationer.

För frågor kring tjänsten välkommen att kontakta Jeanette Hjalmarsson, telefon
072-142 12 72. Tjänsten ska tillsättas relativt omgående och vi ber dig därför ansöka snarast då vi arbetar med löpande urval.

Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på 23 orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-08-04
Ange följande referens när du ansöker: 5751
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Hjalmarsson

Företag
Montico HR Partner AB

Adress
Montico HR Partner AB
Vislandavägen 11
34138 Ljungby

Kontorsadress
Vislandavägen 11

Jobbnummer
4839886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: