Business Controller till STS Alpresor i Göteborg

PSPartner / Administratörsjobb / Göteborg
2014-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller till STS Alpresor i Göteborg" (publicerad 2014-08-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

STS Alpresor är Nordens ledande researrangör med ca 45.000 resenärer till Alperna per år. De arbetar med varumärkena STS Alpresor, Sportresor, STS Alpereiser, Sportreiser, STS Alperejser, STS Alppimatkat.Deras kunder finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. De äger och driver bl a välkända Hotel Salzburger Hof i Bad Gastein, och har ytterligare 19orter i deras program. För ytterligare information gå in på www.alpresor.se

Publiceringsdatum
2014-05-20

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett finansteam som består av fyra personer och du rapporterar till CFO. Din roll kommer huvudsakligen vara att analysera verksamheten vad gäller direkta intäkter och kostnader. Du fungerar som länk mellan sälj, marknad, IT och reseproduktion och den österrikiska hotellverksamheten. Du stöttar avdelningarna med relevant ekonomisk information för att optimera koncernens resultat. Vidare kommer du att arbeta verksamhetsnära med traditionella controlleruppgifter vilket innefattar intäkts- och kostnadsuppföljning, prognoser, budget och affärsanalys. Du medverkar även i gemensamma projekt för organisationen vilket innefattar processförändring och kostnadseffektivisering. Du arbetar dagligen i STS Alpresors ekonomi- och bokningssystem för att optimera och skapa tydliga och bra rapporter för beslut.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med ett starkt intresse av att arbeta i en affärsnära roll. Vi tror att du har arbetat i ca 2-5 år efter avslutade studier i en liknande befattning. Erfarenhet av att driva förändringsarbete är meriterande. Rollen innefattar mycket interna kontakter vilket lägger stor vikt vid en god kommunikativ förmåga och att du gillar att arbeta ute i verksamheten. Som person är du noggrann och har integritet. Du är inte rädd för att ifrågasätta och utmana nuvarande processer för att skapa effektivitet och lönsamhet. Du drivs av att kunna utvecklas i ditt arbete och kunna vara med och påverka. En hög analysförmåga, affärsintresse och mycket goda Excel kunskaper krävs för rollen. Du behärskar flytande svenska och engelska i tal och skrift och det är meriterande om du har kunskaper i tyska.

Övrig information
Det är en ny tjänst vilket gör det möjligt att kunna påverka tjänstens utformning för rätt person. Vi erbjuder dig en rolig men krävande roll i ett växande bolag där du kommer att arbeta med duktiga och engagerade medarbetare som delar en aktiv livsstil.

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering, ansök på www.pspartner.se  För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@pspartner.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Arbetstider och omfattning
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
FABRIKSGATAN 7
41250 GÖTEBORG

Kontorsadress
FABRIKSGATAN 7

Jobbnummer
1882373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: