Business Controller till spännande företag i tillväxt

Quattro Bemanning & Rekrytering AB / Controllerjobb / Södertälje
2024-01-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller till spännande företag i tillväxt" (publicerad 2024-01-09) ⬅️


Visa alla controllerjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB i Södertälje, Huddinge, Gnesta, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-02

Beskrivning
För kunds kunds räkning söker vi en driven och kommunikativ Business Controller.

Vår spännande kund fortsätter att växa. Vill du vara en del av ett expanderade företag och bidra till ekonomisk hållbarhet? Vår kund erbjuder ett omväxlande arbete i en vänlig organisation med möjlighet till frihet under ansvar. Du blir en viktig del i organisationen och bidrar med din kunskap, affärsinsikt och stöd till chefer.

Kunden ingår i en koncern och erbjuder teknik- och underhållstjänster av högsta kvalitet samt har verksamhet på flera orter i Sverige. Kunden har lång erfarenhet av att tillsammans med sina kunder utveckla och förbättra produktivitet, lönsamhet, säkerhet och arbetsmiljö.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Business Controller kommer du bland annat att:

- Ansvara för ekonomisk planering, uppföljning och analys för att säkerställa effektiva affärsbeslut och hållbar ekonomisk utveckling;
- Fungera som stöd i ekonomiska frågor till områdes-, och avdelningschefer för att skapa förståelse för affärsresultat och ekonomiska följder;
- Driva processer vad gäller budget och prognostisering;
- Analysera och följa upp KPI:er;
- Bidra till utveckling av administrativa rutiner.

Meriterande för rollen om du har erfarenhet av projektredovisning och har arbetat inom entreprenad- och serviceverksamhet.

Som Business Controller rapporterar du till affärsområdets ekonomichef.

Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi att du har relevant utbildning inom ekonomi. Du har minst två års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom en liknande roll. Du har en analytisk förmåga, är noggrann, affärsorienterad och förtroendeingivande samt van att kommunicera finansiella utfall och handlingsalternativ på ett förståeligt vis.

Du har god erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning, förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet med tonvikt på Excel samt innehar B-körkort.

Anställningsvillkor
Tjänsten är på heltid och med anställning hos vårt kundföretag med viss möjlighet till arbete på distans. Mer information om tjänsten och företaget lämnas av rekryteringskonsult Linda Johansson, tfn 013-4703906. Vi arbetar med löpande rekrytering för denna tjänst.

Vi ser fram emot att få lära känna dig och ditt engagemang för en hållbar ekonomisk framtid! Välkommen med din ansökan.

Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/302".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quattro Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556719-9962)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Q i Stockholm AB

Kontakt
Linda Johansson
013-4703906

Jobbnummer
8361939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quattro Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB: