Business Controller till SEB i Stockholm

Stockholm Rekrytering / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Rekrytering i Stockholm

Är du driven, analytisk och pedagogisk? Är du intresserad av kostnadsuppföljning och budgetarbete och har en god förståelse för det området? Nu söker vi en Business Controller till Pension & Försäkring med placering i Stockholm.

Publiceringsdatum
2016-06-07

Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller kommer du ha en specialistroll med fokus på processer och uppföljning. Du kommer att agera länk mellan cheferna för Business Control och Försäljning. I rollen ingår även att:

• fokusera på försäljningsvolymer, kostnader, KPI:er och antal anställda
• samarbeta med och presentera kostnadsuppföljning och budget
• ta fram rapporter som presenteras och kommuniceras till försäljningsenheten
• ha ett nära samarbete med Financial Control och övriga enheter
• driva budget- och prognosprocesser
• utveckla uppföljningsmodeller
• ta fram och koordinera affärsplanen kopplat till försäljningen
• vara delaktig i försäljningschefens arbetsuppgifter.

Kvalifikationer och egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är driven och har en bra samarbetsförmåga. Det är viktigt att du kan göra rimlighetsbedömningar, förstå siffror och göra analyser av en stor mängd data. Vi söker dig som har arbetat som revisor på någon av de större revisionsbyråerna, helst med 4-5 års erfarenhet av att ha granskat större bolag eller banker. Det är meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen.

Önskade kvalifikationer:
• Akademisk examen inom redovisning eller finans
• Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Excel och Power Point.
• Erfarenhet inom QlikView och Access är meriterande.

Det här SEB

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge och Tyskland är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vi finns representerade i ett 20-tal länder runt om i världen med cirka 15 500 anställda.

Pension & Försäkring är ett dotterbolag inom SEB och uppdelat på tre affärsområden: Affärsservice, Affärsutveckling & IT och Försäljning. I tjänsten kommer du ha nära samarbete med affärsområdet Försäljning och vara drivande i frågor som i rör deras utveckling.

Hos oss blir du del av en kultur som präglas av företagsamhet, öppenhet och genuint engagemang. Rätt person får stora möjligheter till en spännande karriär, och vi planerar ständigt för framtida kompetensbehov genom att erbjuda värdefulla utbildnings- och utvecklingsmöjligheter. Samtidigt vill vi ge rätt förutsättningar för att kombinera yrkesliv med ett aktivt liv vid sidan av arbetet. Därför erbjuder vi förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och fritidshus. Som anställd i SEB kan du också bidra till samhället genom att till exempel vara aktiv i stiftelsen Mentor Sverige, som arbetar med att förebygga våld och droger bland ungdomar. Vi stöttar även Mentor i Estland, Lettland, Litauen och Tyskland.

Frågor och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar vi med Amendo Bemanning och Rekrytering. Har du frågor är välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotte Umunna på telefon: 08-611 51 09.

Så ansöker du
Bifoga ditt cv och personliga brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan idag, Men senaste datum för ansökan är den 22 juni 2016. Vi ser fram emot att höra av dig!

http://seb.se/om-seb/lediga-tjanster

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2401
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Umunna charlotte.umunna@amendo.se

Företag
Stockholm Rekrytering

Adress
Stockholm Rekrytering
Brahegatan 10
11437 Stockholm

Kontorsadress
Brahegatan 10, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2891806

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Rekrytering: