Business Controller till Ramböll

Kontorsfixarna Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-04-20

Om tjänsten
Stimuleras du av att arbeta verksamhetsnära? Har du erfarenhet av att stötta chefer med prognoser, projektuppföljning och analyser av ekonomiska resultat från en konsultorganisation? Då har vi tjänsten för dig! Vår kund Ramböll söker en Business Controller med tillträde snarast. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du anställs hos KFX HR-Partner i Stockholm och arbetar ute hos Ramböll.

Om företaget
Ramböll är Nordens ledande samhällsbyggare och erbjuder helhetslösningar inom marknadsområdena byggnader, transport, miljö, energi, olja & gas och management consulting. Ramböll Sverige består av 1 500 medarbetare och är en del av Ramböllkoncernen som har 12 300 medarbetare på 300 kontor världen över. Tjänsten är placerad på Södermalm i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller ansvarar du för att skapa goda förutsättningar för ekonomisk kontroll, effektivitet och struktur. Du stöttar chefer att fatta rätta beslut utifrån ekonomiska data. Du översätter och förklarar ekonomisk data till verksamheten. Ditt huvudansvar blir att stödja två divisoner.
I det vardagliga arbetet ingår:
• Sammanställning och månads- och kvartalsbeslut
• Fördelning av kostnader
• Budget och prognosarbete
• Ekonomisk uppföljning och rapportering av verksamhet och projekt.
• Stöd till divisionschefer, enhetschefer och uppdragsledare i ekonomi- och Maconomyfrågor.

Du tillhör en Controller-pool som är under uppbyggnad. Tjänsten är underställd CFO Ramböll Sverige, men du rapporterar även till respektive divisionscontroller i Danmark.

Kvalifikationer
Vi tror att du är civilekonom med ca fem års erfarenhet av kvalificerat controller- och redovisningsarbete, med fördel från en konsultverksamhet. Du är van vid att utveckla ekonomiska processer samt det ekonomiska tänkandet i ett företag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta affärsinriktat och verksamhetsnära i en konsultorganisation. Arbetet kräver mycket goda kunskaper i MS Office, främst Excel. Har du erfarenhet av Maconomy är det meriterande.

Som person är du analytisk och med förmågan att se helheten. Vidare är du resultat - och målinriktad och arbetar på ett strukturerat sätt. Du har en god kommunikativ förmåga, lätt för att knyta kontakter och är serviceminded men med integritet.

Övrig information
Tjänsten är på heltid med flexibla arbetstider. Behovet är per omgående. Anställningen är en inhyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd hos oss på KFX HR-Partner i Stockholm. Det finns goda möjligheter för överrekrytering till Ramböll för rätt person.

Vi gör ett löpande urval och därmed är det till fördel om du skickar in din ansökan redan idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Theresa Almqvist på 08-663 99 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1867
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Theresa Almqvist

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Kontorsadress
Sturegatan 38, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2256273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: