Business Controller till omgående konsultuppdrag

SJR in Scandinavia AB / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Till vår kund söker vi en erfaren business controller till en internationell roll. Vi söker dig som är tillgänglig omgående på 100 %.

Vad innebär rollen?

Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av månadsrapportering, prognoser och uppföljning, budgetarbete, finansiell kontroll, konsolidering av resultat och att stötta upp i affärsplaneringsprocessen. Du kommer arbeta i ett europeiskt team om ca fem Controllers. Din närmsta chef är placerad i Italien och ni verkar tillsammans för att förbättra processer och struktur både globalt och lokalt.

Utöver kontakt med dina kollegor inom controllergruppen kommer du ha en tät dialog med flertalet intressenter inom bolaget. I rollen ingår att arbeta med sammanställning av verksamhetsresultatet fördelat per område samt att driva igenom operativa rapporteringspaket. Du kommer även arbeta med konsolidering av månads, - kvartals- och helårsprognos för din affärsenhet och vara delaktig i att förmedla detta vidare till ledningsgruppen på ett pedagogiskt sätt.

I din roll ingår även administration och genomdrivande av budgetprocessen samt att sammanställa och analysera prognoser och projektutfall. Du stöttar också regelbundet med ad-hoc analyser samt förfrågningar från ledningsgruppen.

Vem söker vi?

Vi tror att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning och minst fem års erfarenhet från en likande tjänst. Vi ser det som positivt om du har arbetat i en internationell miljö samt om du har erfarenhet från att tillhöra ett internationellt team som befinner sig på olika geografiska platser.

Som person är du analytisk och snabbtänkt med resultatfokus. Du har förmågan att på kort tid skapa dig en helhetsbild och är duktig på att kommunicera och presentera siffror på ett lättbegripligt sätt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i Excel samt att du har erfarenhet från arbete i något ekonomisystem och rapporteringsverktyg. Vidare är det viktigt att du bidrar till ett bra arbetsklimat och värnar om dina kollegor. För rollen krävs också att du behärskar såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Publiceringsdatum
2021-01-25

Övrig information
Vår kund har sina lokaler i östra Göteborg och tjänsten är ett föräldravikariat med start omgående. Uppdraget förväntas pågå till och med november 2021. Urval och intervjuer kommer ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-6471653. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Business controller

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
5540072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: