Business Controller Till Niras Sweden Ab!

serveOffice ab / Administratörsjobb / Stockholm
2016-09-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller Till Niras Sweden Ab!" (publicerad 2016-10-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

serveOffice erbjuder konsulttjänster inom bemanning, rekrytering, redovisning samt löner/HR. Företaget etablerades 1991 och efter 25 år i branschen har vi all den erfarenhet och kompetens som behövs för att kunna skapa de bästa förutsättningar för våra medarbetare. Vi är auktoriserade via Bemanningsföretagen och medlemmar i Srf konsulterna. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se .

NIRAS International Consulting tillhandahåller tekniskt stöd och projektledning för utvecklingsprogram världen över. Med vår kompetens och stora nätverk av experter bidrar vi med högkvalitativa tjänster som täcker hela projektcykeln från förstudier till genomförande och utvärdering. Vi har över 40 års erfarenhet av utvecklingssamarbete och genomför ca 200 projekt årligen. Vi arbetar i Afrika, Asien, Europa och Latinamerika i ett brett spektrum av branscher. Vi är marknadsledande i Norden och en av de större europeiska konsultföretagen inom vårt område med ca 200 medarbetare. Den svenska delen, som tjänsten avser, omsätter omkring 90 MSEK. Läs mer på www.niras.se

serveOffice har fått uppdraget att för NIRAS räkning rekrytera en Business Controller till sitt affärsområde International Consulting. Tjänsten är på konsultbasis och för rätt person finns stora chanser till anställning hos NIRAS på sikt.

Publiceringsdatum
2016-09-19

Dina arbetsuppgifter
Som internationell Business controller arbetar du brett inom företaget vilket ställer krav på affärskänsla, kommunikation och samarbetsförmåga. Arbetet innebär en kombination av strategiskt och operativt arbete. Fokus för tjänsten är att stötta ledningen med resultatuppföljning, budget och lönsamhetsanalyser samt att stötta och kompetensutveckla projektledarna med budget, kontrakt, bokföring och resultatuppföljning. Du hanterar även löpande bokföring, fakturering samt upplägg och stängning av projekt. Arbetet innebär möjligheter till resor för att etablera fungerande ekonomiadministration och uppföljning i projekten.
Organisatoriskt ingår du i vår stab och utgör ett ekonomitteam om 6 personer.

Kvalifikationer
Du som söker är utbildad civilekonom, med erfarenhet av verksamhetsstyrning, redovisning, projektredovisning- och resultatuppföljning, gärna från en internationell miljö. Du har minst 5-7 års erfarenhet av controller- och redovisningsarbete. Du behärskar engelska i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är affärsmässig, har ett driv att få saker gjort, och är en god kommunikatör med diplomatiskt sinne, då arbetet ställer krav på att skapa och upprätthålla goda relationer i en internationell miljö. Du är naturligt proaktiv och söker ständiga förbättringar, har en analytisk förmåga och en stark ansvarskänsla. Du gillar att arbeta i team och att skapa resultat tillsammans.

Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett spännande arbete i ett dynamiskt och internationellt kunskapsföretag, där du ingår i ett nordiskt team. Hos oss får du ett utvecklande och stimulerande arbete med stora möjligheter att sätta din prägel på företagets utveckling och vara med att realisera visionen om att bli Europas ledande bolag inom internationellt utvecklingsbistånd. 

:som konsult hos serveOffice
Genom våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ skapar vi de bästa förutsättningarna för våra medarbetare. Hos serveOffice får du engagerade kollegor, och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal är nöjd och mår bra.
Vi erbjuder därför alla våra medarbetare generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt återkommande trevliga aktiviteter för att skapa en "vi-känsla" bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av serveOffice!

Ansökan och kontakt
Låter det intressant? Tveka inte, utan skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast. Observera att urvalet görs löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70, cissi.silvstam@serveoffice.se eller Maria Lindberg på 070-483 75 40, maria.lindberg@serveoffice.se .

Välkommen!

Arbetsort: Stockholm
Anställningsgrad: Heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Bemanning

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cissi Silvstam, Konsultchef 070-564 13 70

Företag
ServeOffice AB

Adress
ServeOffice AB
Box 617
19126 Sollentuna

Kontorsadress
Box 617 19126 Sollentuna

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3055393

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: