Business Controller till Närkefrakt

Personalpoolen Mellansverige AB / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Närkefrakt är ett mycket expansivt transportsäljande företag med kontor i Örebro och verksamhet i hela Sverige. Vår fordonsflotta omfattar ca 330 enheter och ägs av våra medlemsåkerier som är verksamma inom fjärr & distribution, miljö samt bygg & anläggning. Vi bedriver också försäljning och förmedling av grus-, krossprodukter och matjord.
Närkefrakt har ca 60 medarbetare och omsatte 2017 650 Mkr.

Under 2019 flyttar vi till vår helt nybyggda totalanläggning i Pilängen.

Läs mer på www.narkefrakt.se

BUSINESS CONTROLLER - kommunikativ och kreativ teamspelare med mycket goda kunskaper i Excel.

Vi söker dig som stämmer in på ovanstående och har en vilja att förstå våra affärer samt ett driv att operativt skapa nya rutiner för en bra verksamhetsuppföljning.

Vi söker dig som är civilekonom och som har några års arbetslivserfarenhet av en roll som Business Controller eller har motsvarande kunskaper.
Erfarenhet av redovisning inom transportbranschen är meriterande dock inget krav. Vi vill att Du som person är en driven, lite ifrågasättande person som funderar över strukturer i vårt affärssystem. Ständigt förbättringsarbete är något vi har som ledstjärna i allt vi gör.
Mycket goda kunskaper i Excel krävs. Det är även mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet av SQL och Visual Basic.
Vi räknar med att du har arbetat i affärssystem tidigare. Vårt affärssystem är Alystra.

Du kommer att arbeta tillsammans med kollegorna på ekonomifunktionen men även tätt tillsammans med andra kollegor inom företaget. Vi vill att du är en tydlig "teamspelare" och att Du delar med dig av dina erfarenheter till övriga medarbetare. Du kommer att arbeta som en "länk" mellan IT och ekonomi, samt försäljning/produktion för att skapa bättre uppföljnings- och rapportrutiner.

Vid behov kommer du att operativt delta i det dagliga ekonomiarbetet samt ansvara för att ta fram månatliga rapporter mm.

Du är en person som arbetar strukturerat och med stor noggrannhet, du har en god analytisk förmåga, likväl som en pedagogisk ådra samt mycket god affärsförståelse.

Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare.
Låter det här intressant?
Har du frågor kring tjänsten är Du välkommen att ringa rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB på tfn 019-12 60 49 som Närkefrakt samarbetar med kring den här rekryteringen.
Vi vill ha in din ansökan med personligt brev och din CV snarast, dock senast den 3/4 2018.
Ansöker gör du via hemsidan: www.personalpoolen.se/lediga-jobb
Urval kan komma att ske löpande under ansökningsperioden





Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-03-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Jobbnummer
4025377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: