Business Controller till Loomis Sverige AB

Ogunsen AB (publ) / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en erfaren Business Controller som vill jobba affärsnära med helhetsansvar? Söker du ha en utvecklingsorienterad och varierande tjänst inom ett framåtriktat bolag där du får en viktig roll för verksamhetsstyrningen? Då kan det här vara din nästa utmaning.

Om Loomis Sverige AB
Loomis är marknadsledande i Sverige när det gäller kontanthantering. Kärnan i vår verksamhet är värdetransporter och uppräkning där vi förflyttar och räknar upp kontanter och värdeföremål till och från butiker, banker, deponeringsboxar och uttagsautomater. I ett samarbete med bankomat erbjuder vi också privatpersoner hemleverans av över 30 resevalutor. På Loomis tror vi på mångfald och inkludering. Genom vår slogan "All Welcome" tar vi ställning som en inkluderande arbetsgivare och aktör i samhället. Här är alla medarbetare välkomna. Och alla våra kunder ska kunna betala på det sätt som passar dem - oavsett om det är kontanter, kort eller digitalt.

Loomis-koncernen har verksamhet i 24 länder och 23 000 medarbetare. Loomis är ett börsbolag som är noterat på large cap-listan på Nastaq Stockholm. Huvudkontoret finns i Sollentuna norr om Stockholm.

Din roll som Business Controller
Som Business Controller ansvarar du för alla business controlling-relaterade aktiviteter för verksamheten samt är delaktig i framtidsplanering inom controllerfunktionen. Du blir en del av ett team på 6 personer och jobbar nära CFO, redovisning, avdelningschefer och inköpscontoller.

Publiceringsdatum
2022-10-28

Dina arbetsuppgifter
Ansvara för månadsrapportering
Utveckla rapporteringsmaterial
Ansvara för budget och prognosprocess
Analysera affärer och projekt samt stötta vid beslutsfattande
Följa upp KPI:er
Kostnadsuppföljning
Prissättningsfrågor
Leda och utveckla businesscase
Driva/delta i olika ad hoc projekt
Genomföra förbättringsarbete och automatisering

På sikt kan det finnas möjlighet att jobba på nordisk nivå då samarbetet mellan de nordiska länderna ökar. Rapportering sker till CFO.

Vem är du?
Vi söker dig som har en kandidatexamen eller motsvarande inom ekonomi samt minst 5 års relevant erfarenhet som Business Controller från en komplex verksamhet. Det är meriterande med erfarenhet från olika bolag där du fått en bredd i kompetensen. Du är självgående och har gedigen erfarenhet inom finansiell planering, informations management och BI verktyg såväl som djup kunskap inom Excel. Har du tidigare arbetat med Mercur eller IFS är det ett plus. Tjänsten kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Som person är du välorganiserad, strukturerad och leveranssäker. Du är analytiskt lagd och har en förmåga att analysera verksamheten, dra slutsatser och komma med goda rekommendationer för ökad lönsamhet. Du är uppmärksam på detaljer samtidigt som du har en förståelse för helheten. Det är naturligt för dig att stötta och hjälpa teamet samtidigt som du slutför uppgifter självständigt. Vi vill också att du har en framstående kommunikativ förmåga för att även kunna påverka intressenter. Du gillar att ta ansvar och har ett prestigelöst förhållningssätt till olika arbetsuppgifter. Vi letar efter dig som är nyfiken och som vill vara med och driva utveckling inom en samhällsviktig verksamhet. Du trivs med att jobba målorienterat samtidigt som du har en flexibilitet att hjälpa andra när det behövs.

Tjänsten kräver att du är ostraffad, drogfri och inte har några betalningsanmärkningar. Vi gör säkerhets- och bakgrundskontroller på alla våra medarbetare.

Så ansöker du
I denna rekrytering har Loomis valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Öberg på 076-6471603. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-11-26. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Helena Öberg
helena.oberg@sjr.se

Jobbnummer
7120352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):