Business controller till koncern i Husqvarna

Jurek Recruitment & Consulting AB / Controllerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB i Jönköping, Vaggeryd, Haninge, Kinda, Vetlanda eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-01-17

Dina arbetsuppgifter
Vi expanderar vårt team inom Business Controller-funktionen vid vår enhet i Huskvarna och letar efter en driven medarbetare att axla rollen som Business Controller Support T&S (Tools & Services). Inom ramen för Hyrköp och CON1 kommer du att spela en nyckelroll i att stödja och optimera vårt affärsledningssystem (CRM).

I din roll kommer du att vara ansvarig för att administrera och underhålla CRM-systemet och agera som "Superuser". Det innebär att du blir en expert inom CRM-konceptet och CRM-metodik, och du kommer att vara aktiv i att koordinera och genomföra användarutbildningar för affärsenheten T&S (Tools & Services). Dessutom kommer du att driva CRM-relaterade frågor både internt inom T&S och som en representant i forumet , Metods & Tools (PM&T).

Dina ansvarsområden inkluderar även att genomföra dataanalyser, skapa rapporter och KPI:er för att stödja beslutsfattande inom enheten. Som en viktig medlem av PM&T kommer du att vara delaktig i att hålla dig uppdaterad och bidra till utvecklingen av processer och verktyg.

Denna position kräver också att du erbjuder support och handledning till användare av CRM-systemet inom T&S. Du förväntas ha god kunskap om affärsprocesser och vara kapabel att stötta dina kollegor i detta avseende. Dessutom kommer du att förbereda, planera och genomföra Forecast-arbete tillsammans med säljarna.

För att trivas och vara framgångsrik i denna roll bör du ha erfarenhet av administrering och användning av affärsledningssystem, särskilt inom CRM. Kunskap om CRM-konceptet och CRM-metodik är avgörande. Du bör också vara bekant med att genomföra dataanalyser, rapportering och uppföljning av KPI:er.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar:

* Administrera och underhålla CRM-systemet och agera som expert inom CRM-konceptet och CRM-metodik
* Koordinera och genomföra utbildningar för användare inom affärsenheten T&S
* Genomföra dataanalyser och framtagning av rapporter samt KPI:er för att stödja beslutsfattande
* Tillhandahålla support och handledning till CRM-användare inom affärsenheten T&S
* Besitta kunskap om och kunna stötta medarbetare inom affärsprocessen
* Förbereda, planera och genomföra Forecast-arbete tillsammans med säljarna

Vem är du?

Vi letar efter dig som har en gedigen bakgrund inom CRM-administration och stark erfarenhet av att hantera och optimera affärsledningssystem. Din förmåga att agera som "Superuser" och vara en expert inom CRM-konceptet och metodiken är av central betydelse för att trivas i denna position.

Erfarenhet av att koordinera och genomföra användarutbildningar är avgörande, och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att vara en mentor och support för användare inom affärsenheten T&S (Tools & Services). En grundläggande förståelse för dataanalys, rapportframtagning och KPI:er är viktig för att du ska kunna stödja beslutsfattande inom enheten. För att trivas i rollen är det också viktigt att du har kunskap om affärsprocesser och är bekant med instruktioner, mallar och arbetssätt inom företaget. Din förmåga att planera och samarbeta med säljteam för att genomföra Forecast-arbete kommer också att vara avgörande.

Utöver din bakgrund och erfarenhet söker vi en självgående och engagerad individ med starka problemlösningsfärdigheter. Du bör vara van vid att arbeta självständigt och ta initiativ när det behövs. Att trivas i en dynamisk arbetsmiljö och vara en lagspelare är viktiga egenskaper för denna roll.

Vi värdesätter en person som är passionerad och engagerad i att stödja och utveckla affärsprocesser genom att vara en pålitlig resurs inom CRM. Om du har en stark känsla för ansvar och är redo att anta utmaningen att vara en central figur inom vår Business Controller-funktion, ser vi fram emot att ta emot din ansökan.

Du erbjuds

Du erbjuds ett konsultuppdrag med start första februari och med ett förväntat slutdatum 29/6 2025, och för rätt person kan det även bli tal om anställning. Kunden har sitt kontor i Husqvarna och du kommer ingå i en större koncern. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Recruitment & Consulting AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Arbetsplats
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Kontakt
Gabriel Spennare
gabriel.spennare@jurek.se

Jobbnummer
8399090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Recruitment & Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Recruitment & Consulting AB: