Business Controller till internationellt finansbolag

SJR AB Konsultverksamheten / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB Konsultverksamheten i Stockholm, Solna, Danderyd, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö
och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är
noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
För kunds räkning söker vi nu en business controller. Uppdraget är initialt inom ramen för SJRs konsultverksamhet med möjlighet till anställning hos vår kund. Företaget är beläget i centrala
Stockholm.Vi ser gärna att du kan börja omgående.

Publiceringsdatum
2009-06-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp om tre medarbetare. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär finansiell rapportering och analys samt att kontrollera kvalitén på de finansiella analyserna och
processerna. Vidare innebär tjänsten:
• Ansvara för att all finansiell- och treasuryrapportering är aktuell och korrekt
• Säkerställa att bolaget följer uppsatta lokala riktlinjer och regler avseende t ex skatter, myndighetsrapportering
• Upprätta budget och prognoser
• Analysera balans- och resultaträkning
• Projektledning avseende lokala finansieringsprojekt
• Internkontroll samt förbättrings- och effektiviseringsarbete av bolagets administrativa processer
• Kunskapsöverföra och vara support till olika affärsenheter
Lämplig bakgrund
Vi söker Dig som är civilekonom med god förståelse för redovisning och minst 2-3 års dokumenterad erfarenhet av liknande arbete inom ett internationellt bolag. Som person är du är analytisk, flexibel,
strukturerad och pålitlig. Du har god helhetssyn och förmåga att prioritera. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift samt stor vana av att arbeta i excel

Erfarenheter
av Agresso eller Oracle Financials är meriterande men inget krav liksom kunskaper inom Basel II och FSA.

Övrig information
Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast, dock senast 10 juli 2009. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marika Krés på tel
08-407 55 05. Observera att ansökningar endast tas emot via e-post. Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-07-10
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
SJR AB Konsultverksamheten

Adress
SJR AB Konsultverksamheten
Box 7420
10391 STOCKHOLM

Jobbnummer
473674

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

   

Prenumerera på jobb från SJR AB Konsultverksamheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB Konsultverksamheten: