Business Controller till bolag i centrala Göteborg!

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en självgående och kommunikativ controller med god planerings- och organisationsförmåga som söker ett utvecklande uppdrag i centrala Göteborg? Då har vi på Adecco Finance & Legal arbetet för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som controller/ekonom kommer du att arbeta som en länk mellan ekonomiavdelning och övriga avdelningar. Du stöttar chefer vid bokslutsarbete och övriga ekonomifrågor, skapar och strukturerar upp rutiner på ekonomiavdelningen samt ansvarar för avtalsadministration och registervård kopplat till systemen. Mer konkreta arbetsuppgifter kan vara:

• Driva förbättringsarbete och processutveckling
• Framtagande/sammanställande av prognoser för regionen
• Ta fram styrkort och KPI:er för bolaget och verksamhetsdelarna
• Koordinera arbetet för budget och prognoser
• Underhålla struktur för resultatenheter och kostnadsställen
• Ansvara för rapporteringar vecko-, månads-, och  kvartalsvis
• Arbeta med Ad-hoc analyser och utredningar
• Delta i gemensamma projekt
• Fungera som bollplank mellan verksamheten och redovisningsavdelning

Du kommer att arbeta som uthyrd konsult hos ett av våra kundföretag i centrala Göteborg. Uppdraget är med start omgående och kommer att pågå under minst ett år. För rätt person finns det goda möjligheter till anställning ute hos kund. Arbetets omfattning är på heltid, vardagar 8-17.

Vem trivs här?
Du som tidigare har varit egenföretagare, ekonomikonsult på flera olika företag eller arbetat i en Business Support roll på ett större företag och där stöttat i frågor kring Web Info och avtalsadministration har en bra bakgrund för denna tjänst. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel, Web Info och i systemet Agresso

Är du som person van vid att ta egna initiativ och driva processer självständigt kommer du att trivas bra i denna roll. Som person är det även viktigt att du är kommunikativ, analytiskt lagd och besitter god  planerings- och organisationsförmåga.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2014-02-21

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liina Fagerberg 031 7254533

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Götgatan 11
41105 GÖTEBORG

Jobbnummer
1787036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: