Business Controller till AcadeMedia
Academedia Support AB / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academedia Support AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
AcadeMedia drivs av människor som alla arbetar för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle, med utbildning och lärande som grund. Vår vision är att leda utvecklingen av framtidens utbildning och tillsammans rustar vi våra barn, elever och vuxenstuderande med kunskaper och bildning samtidigt som vi ger dem förutsättningar att kunna forma sin egen framtid. Vi är övertygade om att utbildning kan skapa förändring på riktigt, både för enskilda individer och för hela samhällen- vi kallar det "Change through Education".
Till AcadeMedias grund- och gymnasieskolor söker vi nu en business controller med placering vid vårt huvudkontor i Stockholm- bara ett stenkast från Hötorget. Avdelningen för Business Control gentemot våra grund- och gymnasieskolor består idag av ett team om 16 personer fördelat på våra kontor i Stockholm och Göteborg och tillsammans ansvarar teamet för ledning, stöd och kontroll av ca 218 skolor inom AcadeMedia.
Du kommer att arbeta med våra processer för styrning och uppföljning i våra interna rapportpaket. Du kommer även att kontinuerligt arbeta med utveckling och förbättring av processerna. Arbetet sker i nära kontakt med verksamhetens chefer/rektorer där din roll ger stöd i deras ekonomiska beslut. Tjänsten innebär även att självständigt driva analyser av resultatutveckling och därigenom skapa underlag för förbättringar och säkring av uppsatta mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
• Delta och aktivt arbeta med månadsrapportering och resultatuppföljning
• Analys av månads-/årsbokslut samt återkoppling av resultat till ansvarig chef och till övriga i ledningsgruppen.Ta fram relevanta analyser och rapporter och tillhörande administrativa uppgifter.
• Utbilda och förklara resultat och processer på ett pedagogiskt sätt till chefer med varierande förkunskaper inom ekonomi
I rollen som Business controller får du även möjligheten att vara med och utveckla budget- och prognosprocessen, vidareutveckla processer och rutiner för ekonomistyrning samt befintlig resultatuppföljning. Säkerställa direktiv och policys från ledningen och samverka med övriga funktioner inom segmentet. Visst bokslutsarbete tillsammans med ekonomifunktionen förekommer och kontroll av bokslut sker månadsvis
Vem är du?
Vi ser att du har minst tre års erfarenhet av arbete som Business controller samt att du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande praktisk erfarenhet med inriktning redovisning/control.
Du är analytisk, målfokuserad, initiativrik och affärsdriven samtidigt som du har en mycket god kommunikativ förmåga.
Arbetet bedrivs i en ständigt föränderlig miljö varför vi ser att du är flexibel samt öppen för förändringar i snabb takt. Att leverera i tid ser du som en självklarhet. Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi inom någon skola eller liknande verksamhet är det mycket meriterande.
Väldigt goda kunskaper i Excel är ett krav. Du ska snabbt kunna ta fram relevanta nyckeltal och kunna behandla stora mänger data vid behov.
Det här erbjuder vi dig
Tillsammans är vi ett härligt gäng med drivna, resultatorienterade och engagerade medarbetare. Vi trivs med varandra och det vi gör vilket speglar sig i ett trevligt arbetsklimat.
Vi erbjuder, förutom en dynamisk och trivsam arbetsmiljö även friskvårdsbidrag, flexibla arbetstider, pensionsförsäkringar och rådgivning, möjligheter till löneväxling, personalrabatter mm.
Tjänsten vi erbjuder är en tillsvidareanställning om 100%, en inledande provanställning om sex månader tillämpas.
Publiceringsdatum2020-11-19Så ansöker duSamtliga sökningar hanteras via vårt rekryteringssystem och inga ansökningar kommer att hanteras via mail. Vi avser kalla till intervjuer löpande varför vi håller annonsen öppen till dess att vår rekrytering är avslutad.
I samband med ansökan kommer du att få genomföra en del tester som ett led i vår urvalsprocess. Testerna tar uppskattningsvis 45 minuter att genomföra och du erhåller en länk till dessa via den mailadress du har angivit i ansökan.
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Johanna Andersson via
johanna.andersson@academedia.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAcadeMedia Support AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AcadeMedia Support AB (org.nr 556568-8479),
http://www.academedia.se/ Arbetsplats AcadeMedia
Jobbnummer 5452631
Observera att sista ansökningsdag har passerat.