Business Controller Supply Chain sökes till OneMed

Onemed Sverige AB / Controllerjobb / Göteborg
2024-07-03


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Onemed Sverige AB i Göteborg, Malmö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige

Är du analytisk, har ett starkt affärsintresse och tycker om att arbeta i en roll där du bidrar till ständig utveckling och löpande förbättringar? Då kan rollen som Business Controller Supply Chain hos OneMed vara något för dig!

Nu finns möjligheten att bli en del av OneMed, som är en ledande distributör av förbrukningsmateriel och vårdrelaterade tjänster till hälso- och sjukvården i Europa. Vi är en del av Asker Healthcare Group som finns i 14 länder och omsätter cirka 13 miljarder SEK. OneMed är en samarbetspartner som möjliggör bättre liv för patienter, underlättar vardagen för sjukvårdens medarbetare och bidrar till lägre vårdkostnader. Vi strävar efter att minska miljöpåverkan och att tillsammans med våra leverantörer förbättra arbetsvillkoren genom hela värdekedjan.

Publiceringsdatum
2024-07-03

Om tjänsten
Du kommer att arbeta operativt och vara drivande i löpande bokslut samt Forecast- och budgetprocesser. En del av rollen innebär att göra löpande djupdykningar för att identifiera avvikelser i våra flöden och kostnadsuppföljning av lager och logistik. Du kommer ansvara för att driva igenom de förbättringar som framkommer av analyserna. Vid månadsbokslut ansvarar du för att kostnader kommer in och är rätt konterade samt säkerställer god kvalitet i rapportering. Du behöver därför ha god kännedom om redovisning, men du behöver inte ha någon egen praktisk erfarenhet av kontering.

Vidare kommer dina arbetsuppgifter och ansvarsområde vara:

• Månadsvis resultatuppföljning, analys och rapportering
• Sätta ihop bokslut med kommentarer enligt befintliga mallar och struktur
• Presentera bokslut för ledningsgrupp inom Supply chain & Purchasing
• ESG-rapportering
• Uppföljning och analys av COGS
• Lönsamhetsanalyser
• Ad Hoc-analyser
• Förbättringsprojekt

Vem vi söker
För att lyckas väl i denna roll tror vi att du har en stark analytisk förmåga och drivkraft att identifiera samt förstå flöden och hitta affärsdrivande sammanhang bakom siffrorna. Du har erfarenhet av att arbeta med större datamängder och använder Excel som basverktyg. Exempelvis kan du göra egna pivot-tabeller kopplat mot Databas/ERP/system. Du har också tidigare erfarenhet av Power BI och har förmåga att skapa rapporter samt ta ut och köra Analyze in Excel.

Vi letar efter dig som aktivt söker svar på nya frågeställningar och som vågar ifrågasätta och utmana nuvarande processer för att skapa effektivitet och ökad lönsamhet.

Kvalifikationer
• Högskole- eller universitetsexamen som ekonom, ingenjör, eller likvärdigt
• Tidigare erfarenhet inom ekonomirelaterade roller, exempelvis financial/business controller
• Goda kunskaper inom Excel och Power BI
• Grundläggande kunskaper inom ERP-system
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Har du erfarenhet av att arbeta i Jeeves och inom Supply chain ser vi det som meriterande.

Vi tror att du har tidigare erfarenhet inom ekonomirelaterade roller, men det behöver nödvändigtvis inte vara som Business controller. Det viktigaste är att du har en analytisk förmåga och att du är villig att lära dig och vidareutvecklas samtidigt som du hanterar all basrapportering och det ansvar som följer med detta.

Vi erbjuder
På OneMed har vi en företagskultur med stark framåtanda och vi är ständigt i en föränderlig miljö. Vi erbjuder en entreprenöriell miljö med korta beslutsvägar och möjlighet till stor personlig utveckling där du kommer ges möjlighet att driva förbättringsprojekt inom ramen för Supply Chain.

Vi är i en tillväxtfas och har stora projekt på gång. Därmed behöver vi komplettera rollen Business Controller Supply Chain med ytterligare en person.
Du kommer rapportera till befintlig Business Controller supply Chain och arbeta nära samtliga team inom Supply Chain.

• Onemed eftersträvar att vara en flexibel arbetsgivare som ger goda möjligheter att kombinera arbete och privatliv. I denna roll har du möjlighet till hybridarbete och kan arbeta hemifrån 1-2 dagar per vecka.
• Gratis parkering, nyrenoverade lokaler samt ett välutrustat personalgym.
• Friskvårdsbidrag á 4000kr/år, Benify förmånsportal och Lifeplan.

Vårt kontor och huvudlager är beläget i Hisings Kärra.

Information kring tester
När du söker jobb hos oss på OneMed ska du känna dig trygg i att du blir rättvist bedömd och att vi ger alla kandidater samma möjligheter att få ett jobb hos oss. Som en del i detta arbetar vi med en strukturerad rekryteringsprocess och utgår från en tydlig kravprofil som röd tråd genom hela processen, från ansökan till anställningsbeslut.
Som en del i processen använder vi oss av tester, ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna utgår från vedertagen forskning och ger oss möjlighet att på ett opartiskt sätt bedöma dina styrkor och eventuella utmaningar i relation till aktuell tjänst. Resultatet kan sammanfattas som en av pusselbitarna i vår förståelse för din matchning till rollen och ligger till grund för den fortsatta rekryteringsprocessen hos oss.

I denna rekrytering använder vi tester i ett tidigt urval och om du går vidare till nästa steg i rekryteringsprocessen kommer du får mer information om tester via mejl.

Ansök och kontakt
Ansök genom att skicka in CV och gärna personligt brev genom länken nedan, senast 2024-08-23. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt datum. Under sommaren kommer rekryteringsprocessen fortlöpa, men i något lägre tempo. Intervjuer planeras till vecka 33-35.

För frågor kring tjänsten kontakta: peder.mahult@onemed.com

OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet.
Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård.
Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om.

OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks.
Vi är med våra cirka 400 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2022 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK.
OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 40 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OneMed Sverige AB (org.nr 556764-4140), https://www.onemed.se/

Arbetsplats
OneMed

Kontakt
Supply Chain Business Controller
Peder Mahult
peder.mahult@onemed.com

Jobbnummer
8782878


Prenumerera på jobb från Onemed Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Onemed Sverige AB: