Business Controller Sökes Till Coop's Huvudkontor!

Novare Professionals / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Professionals i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

Det kooperativa förbundet startades 1899 och byggde på en idé om bra mat i bra butiker till ett bra pris. Den idén står vi fast vid än idag. Att skapa ekonomisk nytta och samtidigt göra det möjligt för medlemmarna att i sin konsumtion bidra till en hållbar utveckling för människor och miljö.

Det finns cirka 655 Coop-butiker runt om i vårt land. De ägs av 3,4 miljoner medlemmar i 31 konsumentföreningar. Medlemsägandet förpliktar och vi står på konsumenternas sida. Vi värnar om miljö och hälsa. Vår verksamhet ska alltid stå i samklang med vad medlemmarna prioriterar och efterfrågar.

Novare Professionals har nu fått möjligheten till att söka en Business Controller som tidigare jobbat med ekonomi men vill nu ta sig vidare till nästa steg! Kunden i behov är en av Sveriges största dagligvarubolag med kontor i Stockholm. Som Business Controller kommer du att arbeta med ett av affärsområdets marknadsföring. Du kommer att vara med att ansvara för två direktrapporterande Business Controllers som tillsammans arbetar med att utveckla metoder, modeller och verktyg för Affärscontrolling inom affärsområdet.

Ditt team kommer proaktivt att stödja affärsområdets olika funktioner i affärsnära kommersiella och ekonomiska frågor som hjälper till att fatta rätt beslut och utveckla respektive verksamheter. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för medarbetarnas personliga- och kompetensmässiga utveckling. Det innebär säkerställning av medarbetarnas utveckling och innovativa egenskaper kring nya idéer och förbättringsområdet. Som Business Controller på COOP kommer du att delta i specifika utredningar, projekt och program inom ansvarsområdet. Man ansvarar också för att interagera med controllers inom övriga affärsområden och centrala ekonomifunktionen.

I rollen kommer du att rapportera direkt till koncernledningen, genom affärsområdesdirektören.


De huvudsakliga ansvarsområdena för dig som Business Controller kommer att vara följande:

· Löpande följa upp, sammanställa, analysera, rapportera och utöva ekonomisk styrning av verksamheten mot fastställd budget för affärsområdet

· Identifiera/prioritera affärsmöjligheter och risker i verksamhet och affärsmodell

· Ansvara för budget och prognosarbete, samt bokslutsrapportering och managementrapportering inom affärsområdet

· Leda och fördela arbetet inom affärsområdets controlleravdelning med syfte att säkra uppföljning

· Leda affärsuppföljning i ansvarsområdets ledningsgruppsmöten

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Novare Professionals och COOP's önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Novare Professionals. Tjänsten är en del av Novare Professionals konsultverksamhet.

VEM SÖKER VI?

I rollen krävs tidigare erfarenhet av Business Controlling och en relevant utbildning med fokus på ekonomisk styrning, redovisning och controlling.


Vidare ser vi det som avgörande att du har:

· God förståelse för affär, affärsmodeller och vad som driver lönsamhet

· Erfarenhet från strategiarbete och att utarbeta modeller inom CRM/kundlojalitet

· Kompetens och erfarenhet av att identifiera affärsmöjligheter och affärsrisker

· Erfarenhet av förändringsprocesser och utveckling av ekonomiska styrsystem i större bolag

· Erfarenhet av att utveckla/effektivisera processer kopplat till ekonomi, redovisning och affärsanalys

Vi ser det som meriterande om du har..

• Erfarenhet av ekonomisystemet SAP eller motsvarande affärssystem.
· Erfarenhet av strategiarbete samt att utveckla modeller inom FMCG

Som person ser vi att du är en god affärsutvecklare med stark analytisk kompetens och problemlösningsförmåga. Vidare är du affärsmässig, resultatinriktad, lösningsorienterad och dedikerad till att leverera hög kvalitet utifrån uppsatta mål. Du har en naturlig förmåga till att se helheten och förstå komplexiteten i affären. I ditt tillvägagångssätt är du noggrann och systematisk och rollens natur förutsätter att du har en god strategisk och analytisk förmåga, det kommer att innebära att du snabbt kan identifiera risker, se möjligheter till förbättringar. Vi ser det som avgörande att du har en god förmåga att presentera komplicerade ekonomiska samband på ett enkelt sätt.


ÖVRIG INFORMATION

Uppdragslängd: 3 - 6 månaders konsultuppdrag med möjlighet till förlängning

Omfattning: Heltid

Placering: Sundbyberg, Stockholm

Låter tjänsten intressant? Ansök då redan idag då urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten, kontakta Talent Manager Anna.Liljegren@novare.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Varaktighet, arbetstid
Full-time Temporary position

Publiceringsdatum
2017-10-10

Ersättning
Fixed

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Liljegren Anna.liljegren@novare.se 0735148095

Företag
Novare Professionals

Adress
Novare Professionals
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
3743955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Professionals: