Business Controller, SKF, Gothenburg

Dfind Finance / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind Finance i Göteborg, Kungälv, Lerum, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Business Controller
As a Business Controller you will work both individually with your own areas of responsibility, and tightly together with your colleagues. One of your focus areas will be to safeguard the cost level and act as a true business partner, supporting with financial analysis and reviews. You will develop new as well as improve current processes. The position will report to the Finance Manager.

Main Responsibilities:

Responsible for Planning-, Forecast- and Financial reporting and participation in operational meetings

Pro-actively analyze the financial results, including accurate and meaningful comments and forecasts that call attention to important trends and potential problems/risks and opportunities

Ensure quality in reporting and adapt measurement systems in order to make business flow transparent and support decision-making

Developing financial procedures, standardize tools and processes

Perform controlling activities related to key corporate initiatives

To work closely with relevant stakeholders in developing and maintaining the cost level of IT

Uppdragsgivare: Dfind Finance

Ort: Göteborg

Omfattning: Fulltime, maj 2016 - september 2017

Sista dag att ansöka är interviews will be conducted continuously

För information: Maria Hellström 0733-778303

Key Capabilities Required /Kvalifikationer:

University degree in business administration and minimum 5 years working experience in the financial controlling area

Open, service minded, forward driven and proactive attitude.

A strong drive for delivering results and for continuous improvements.

An organized, structured and accurate approach.

Strong attention to detail and high integrity.

Skilled Power-Point and Excel user

Good analytical and communication skills high focus on visualization

Good skills in extracting and analyzing data from systems such as ERP and BI.?

Fluent in written and spoken English

Willingness to work in an international team

Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind Finance är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på ekonomi, finans och lön. Vi är ett bolag som drivs av ekonomer för ekonomer. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Hos oss får du möjligheten att förvärva erfarenhet inom olika branscher och organisationer och därmed bygga ett mycket starkt CV.

Våra konsulter är vårt ansikte utåt och det är du som representerar Dfind Finance ute hos våra kunder varje dag. Det är väldigt viktigt att du ska trivas hos oss och vi har därför en hög närvaro ute hos dig och din uppdragsgivare.

Vi arbetar dedikerat med din kompetensutveckling och i samarbete med de största revisionsbyråerna har vi ett brett och gediget utbud av utbildningar och seminarium som du som konsult kan delta i. Vi ger dig även möjlighet att bredda din kompetens via nätbaserade utbildningar. Utöver detta erbjuder vi föreläsningar samt konsultträffar där vi umgås och lär känna varandra.

Som konsult på Dfind Finance får du en trygg anställning, kollektivavtal och självklart förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-04-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-27
Ange följande referens när du ansöker: 200915229
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Hellström maria.hellstrom@dfindfinance.se

Företag
Dfind Finance

Adress
Dfind Finance
Östra Hamngatan 23
41110 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG

Jobbnummer
2812947

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind Finance: