Business Controller med smak för kaffe
Selecta Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Selecta Sverige i Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Gävle,
Örebro eller i
hela Sverige Selecta är Europas ledande serviceföretag inom mat och dryck för arbetsplatser och offentliga miljöer. Selecta finns representerat i 24 länder. I Sverige finns Selecta på 34 orter och har ca 500 anställda. Vi erbjuder våra kunder, stora som små, anpassade servicelösningar för kaffe- och varuautomater samt tillbehör och varor till dessa. För mer information läs gärna mer på (
http://www.selecta.se/)Publiceringsdatum2018-07-06Om tjänstenVi söker en Sales, Procurement and Logistic Business Controller till vårt team!
Teamet består av fem personer och du rapporterar direkt till Head of Business Control. Vi sitter för närvarande i Årsta, men i december flyttas kontoret till nya moderna lokaler vid Solna Strand. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill arbeta brett inom business controlling i en internationell miljö där du får en stor inblick i vad som händer i företaget och är med och påverkar företagets utveckling.
• Löpande framtagning av beslutsunderlag och rapportering internt, externt och till koncernen.
• Vara en del av ledningsgrupperna i de två funktionerna, Sales&Marketing och Supply Chain, vilket innebär att följa upp dessa verksamheter, föredra ekonomiska utfall och samband samt verka som affärsstöd till övriga funktionsledningen.
• Bidra till utveckling av nyckeltal och verktyg för analys och uppföljning.
• Tillsammans med övriga controller-teamet driva prognos- budget- och uppföljningsprocess.
För alla oss som arbetar på Selecta gäller det att i alla lägen göra det vi kan för att infria, och helst överträffa, kundernas och konsumenternas förväntningar. Hos oss mäts du både på vad du gör och hur du gör det därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Vinnande attityd, Integritet, Samarbete, Kundfokus, Arbete som utförs professionellt.
Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk utbildning som Civilekonom eller motsvarande. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet från liknande uppgifter primärt inom områdena Sälj och Logistik. Vidare är det viktigt att du har intresse och förståelse för affären och kopplingen mellan den dagliga verksamheten och ekonomin.
För att trivas på Selecta och lyckas i rollen krävs en analytisk förmåga då verksamheten kännetecknas av komplexa strukturer och stora transaktionsvolymer.
• Du gillar utveckling, förändring och utmaningar och har intresse för ekonomistyrning och affärsutveckling.
• Du är serviceinriktad och har skinn på näsan.
• Du har mycket goda Excelkunskaper, är lösningsorienterad och nyfiken.
• Du har mycket goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift, då Selecta är ett internationellt företag och du kommer att ha kontakt med övriga länder inom Selecta.
Selecta erbjuder:
En spännande utmaning i ett internationellt företag där vi anser att hög trivsel för personalen är grunden för personlig prestation. Hos oss får du arbeta med marknadsledande varumärken och spännande kunder som kommer att utmana dig och du dem. Vi är företaget för dig som sätter service och smak främst och naturligtvis så älskar du, precis som vi ett gott kaffe.
Intresserad?
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Jerker Segervall, Head of Business Control, på0709-85 85 25. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 2017-07-31.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJerker Segervall +46 709858525
FöretagSelecta Sverige
AdressSelecta Sverige
Ostmästargränd 5
12040 Årsta
KontorsadressOstmästargränd 5, Årsta
Jobbnummer 4246713
Observera att sista ansökningsdag har passerat.