Business Controller för interimslösning

Jurek Bemanning Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Bemanning Sverige AB

Publiceringsdatum
2014-01-07

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget startar omgående och i rollen som Business Controller så kommer du att ansvara för prognos, analys och uppföljning av intäkter och volym samt säkerställandet av korrekt månads- och årsbokslut gällande intäktssidan. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Ansvara för uppföljningen av de totala intäkterna, volymerna och snittintäkter utifrån land, kund och tillandsperspektiv och nedbrutet på B2B och B2C.

• Leda prognosprocesserna avseende intäkter, volymer och snittintäkter.

• Ansvara för uppföljning av kundlönsamhet.

• Ansvarig för att säkerställa att allt som produceras går vidare till fakturering.

• Uppföljning av utestående fakturering.

• Utveckling av uppföljnings- och prognosmodellerna samt underhåll av referensdata.

• Aktivt medverka till hög genomförandegrad i verksamhetens strategiska projekt och projektleda delar av dessa.

• Aktivt delta i Nordiskt Controllerforum och i B2B ledningsgrupp samt aktivt stödja B2C ledningsgrupp.

Då vår kunds nuvarande medarbetare som har denna tjänst går vidare inom koncernen söker de nu en ersättare. För att täcka för den lucka som uppstår söker vi nu en Business Controller för interimslösning under 3 månader till att börja med.

Vem är du?
Vi söker dig som har en Universitetsutbildning i ekonomi/finans eller motsvarande och har 3-5 års arbetslivserfarenhet som Business Controller. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har mycket goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet från OLAP-verktyg.

Som person är du driven och stimuleras av utmaningar och förändringar. Du är självständig i ditt arbetssätt och är strukturerad samt noggrann. Andra ord som beskriver dig är analytisk, kommunikativ och positiv.

Du erbjuds
Ett spännande arbete i en expansiv koncern med en arbetsplats där medarbetarna räknas som en resurs att värdesätta högt. Startdatum är omgående och uppdraget ingår i Jureks uthyrningsverksamhet. Uppdraget kommer att pågå i 3 månader med chans till förlängning. Kunden sitter i fina lokaler centralt i Stockholm.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Sjöström på 070-972 14 70 alternativt malin.sjostrom@jurekbemanning.se . Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Start:
Omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
Snarast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 1844
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Sjöström 0709-721470 malin.sjostrom@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Bemanning Sverige AB

Adress
Jurek Bemanning Sverige AB
Biblioteksgatan 11
11146 STOCKHOLM

Jobbnummer
1742504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Bemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB: