Business Controller

Calderys Nordic AB / Administratörsjobb / Höganäs
2016-04-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Business Controller" (publicerad 2016-04-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Calderys Nordic AB i Höganäs, Göteborg, Mariestad, Åmål eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Calderys Nordic AB söker en Business Controller som blir en viktig del i styrningen av den nordiska organisationens och dess utveckling.

Publiceringsdatum
2016-04-14

Dina arbetsuppgifter
Som Business Controller driver du självständigt arbetet kring budget, prognos och uppföljning för de nordiska enheterna. Du rapporterar till Finance Manager Nordic som är placerad i Göteborg och tillsammans arbetar ni med nordiskt fokus mot fler synergieffekter och bättre samordningsmöjligheter mellan enheterna. Rollen innebär att du:

Driver utvecklingen av de finansiella rutiner och processer för regionen Norden. Ansvarar för månads, kvartals och årsvis rapportering av försäljning och kostnader i främst projektredovisningen. Fakturering, kostnads allokering och matchning av kostnader tidsmässigt. Utvecklar samarbetet med säljorganisationen för att säkra korrekt projektadministration och därigenom möjlighet till uppföljning. Du skall också jobba med alla kommersiella frågor och typer av kontroll. Ansvarar för analys och uppföljning av rapporterna Har ett stort ansvar i forecast och budget processer. Driver och genomför utbildningsinsatser för de finansiella delarna av SAP för projekt.
Syftet med rollen är att öka och sprida förståelsen för den övergripande affären från kostnad och produktion till försäljning samt att tydliggöra när och hur vi agerar på våra finansiella resultat. Då du kommer att arbeta nära ledningarna för de nordiska enheterna och både utmana och utveckla dem ställer rollen stora krav på förmåga att bygga och upprätthålla långsiktiga och förtroendefulla relationer. Då rollen är tydligt nordisk och våra enheter finns över hela regionen kan placering vara såväl i Höganäs som i Göteborg.

Bakgrund
Vi ser att du är civilekonom eller har en annan universitetsexamen med ekonomisk inriktning. För att kunna göra ett bra jobb behöver du dessutom flerårig erfarenhet från en liknande controllerroll, troligen i en nordisk eller internationell organisation. Erfarenhet av SAP och projektredovisning är meriterande liksom erfarenhet av arbete i producerande bolag. Nödvändigt däremot är att du är en fena på Excel och att du har en nyfiken och öppen sida i din personlighet. Givetvis kommunicerar du obehindrat på både svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Kunskap i finska är ett plus. Tidigare erfarenhet från extern och intern revision i ett industriföretag är önskvärt.

Din personlighet

Förutom väl dokumenterad erfarenhet och goda resultat från en tidigare controllerroll lägger vi mycket stor vikt vid din personlighet. Rätt person måste kunna visa på ett stort eget driv och en förmåga att självständigt prioritera och driva sitt arbete framåt. Förmågan att kommunicera och bygga relationer är också av yttersta vikt då många kontaktytor, både i Norden och gentemot Corporate Finance i Frankrike förekommer. Du har även ett stabilt sätt som inger lugn och trygget i resten av organisationen. Du trivs med mycket ansvar och tar gärna på dig krävande utmaningar samtidigt som din personlighet präglas även av en ständig vilja att utveckla, förbättra och optimera processer och arbetssätt, alltid med organisationens bästa för ögonen och i nära dialog med resten av organisationen.

Din ansökan

Denna rekrytering genomförs i samarbete med SJR in Scandinavia AB. Har du frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Tomas Vinnersten på 040-665 51 05. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte utan skicka in din ansökan med en gång då tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Din ansökan kommer givetvis att behandlas konfidentiellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tilssvidare

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Vinnersten +46 406655104

Företag
Calderys Nordic AB

Adress
Calderys Nordic AB
Bruksgatan
26339 Höganäs

Kontorsadress
Bruksgatan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2784324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Calderys Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Calderys Nordic AB: