Business Controller

Logent AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Göteborg, Kungälv, Härryda, Tjörn, Bollebygd eller i hela Sverige

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistikområdet med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 2 000 anställda. Under 2013 beräknas Logent omsätta ca 1,5 miljard SEK.

Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Publiceringsdatum
2013-01-17

Om tjänsten
Tjänsten som Business Controller är en nyckelfunktion inom Logent för att tillsammans med VD och ledningsgruppen driva arbetet med att skapa och utveckla rutiner för uppföljning av verksamheten. Som Business Controller har du en bred och självständig roll i nära samarbete med ledningen.

Dina arbetsuppgifter
Processansvar för löpande lönsamhetsuppföljning och rapportering
Analysera och presentera ekonomiska resultat för ledningen
Samordna budgetarbete
Stödja affärsområdeschefer i framtagande av underlag för kalkyler vid investeringar och verksamhetsförändringar
Projektleda förändringsprojekt

Business Controller ska, med sin kontroll och analys som underlag vara aktiv i att komma med förslag på konkreta åtgärder och projekt som leder till en totalt sett mer lönsam och effektiv verksamhet. Du förväntas även att ta ett stort ansvar när det kommer till att delta, driva och initiera olika förbättringsprojekt och utvecklingsarbeten.

Du rapporterar direkt till VD och din placeringsort är Göteborg.

Krav- och personlighetsprofil:

Civilekonom eller motsvarande
Minimum 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete
Hög arbetsförmåga och eget driv
Känsla för siffror, god förmåga till struktur samt bra analytisk förmåga
God rapporteringsvana, muntligen och skriftligen, samt mycket god kunskap i Excel
Hög grad av samarbetsförmåga och kommunikation
Meriterande med erfarenheter från logistik ? och/eller bemanningsbranschen (men inget krav)

Som person är du en resultatorienterad och självständig med ett stort eget driv. Du trivs med ett eget ansvar och har en mycket god förmåga att se helheten såväl som du är noggrann i detaljerna. Du är förbättringsorienterad, problemlösande och har en mycket god förmåga till prioritering. Vidare är du en riktig ?doer? som håller tidplaner och deadlines. Sist men inte minst är du en person med stor social kompetens och du trivs allra bäst på en arbetsplats som präglas av framåtanda och tillväxt.

Är du rätt person så väntar en anställning i Sveriges snabbast växande logistikföretag!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-31
Skicka in din ansökan snarast, då vi kommer att göra ett löpande urval.
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@logent.se

Kontakt
Mari Talpila Wennström, HR-chef 08-410 031 61 mari.wennstrom@logent.se

Företag
LOGENT AB

Adress
LOGENT AB
Box 92 403
12006 Stockholm

Kontorsadress
Hammarbyfabriksväg 21a
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-41003161
Faxnummer: 08-41080120
E-postadress: info@logent.se

Jobbnummer
1441120

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: