Business Controller

Experis Sverige / Ekonomichefsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Landskrona, Helsingborg, Lund, Eslöv, Malmö eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet. Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas. Och det är - precis som vår värdegrund - BRA
I denna rekrytering samarbetar Landskrona Stad med Experis Finance.

Publiceringsdatum
2011-12-14

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att samordna stadens budgetprocess som bland annat innehåller ansvar för uträkning av stadens ekonomiska utrymme för alla delar i budgeten, ansvar för resursfördelningssystem och hantering av ramfördelning av nämndernas budget. I budgetrollen ingår även att vara sammankallande och föredragande i budgetberedningen. Du ansvarar för de löpande analyserna till nämndernas resultat vid års- och delårsbokslut. I ansvaret ligger även att bereda och skriva yttranden avseende interna och externa ärenden till kommunstyrelsen samt analys och kalkylarbete vid organisations- och verksamhetsförändringar.
Stadsledningskontoret har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten samt utgör ledningsstöd till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret består av personalavdelning, ekonomiavdelning, juridiskavdelning, IT-avdelning, kommunikationsavdelning samt näringslivs- och destinationsavdelning med sammanlagt ca 50 medarbetare.
Stadsledningskontorets ekonomiavdelning är Landskrona stads övergripande ekonomifunktion. Ekonomiavdelningen arbetar bland annat med att bidra till utvecklingen av stadens styrsystem och att tillföra ett ekonomiskt perspektiv i för staden strategiska frågor.
Ekonomiavdelningen består f.n. av 13 medarbetare.
Tjänsten är placerad i den strategiska enheten av stadsledningskontorets ekonomienhet och du rapporterar direkt till Ekonomichefen.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom ekonomi och har en flerårig dokumenterad erfarenhet av redovisning/controller tjänster. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda budgetprocesser samt av att skriva och presentera ekonomiska underlag för en styrelse/ledning. Du har en god erfarenhet av att arbeta mot många intressenter samt analysera olika typer av ekonomisk data.
Som person är du självgående, strukturerad och analytisk. Du har en god social kompetens, är kommunikativ och pedagogisk och gillar att befinna dig i en "offentlig roll". Ordning och reda samt en god planeringsförmåga är egenskaper som krävs för att lyckas i denna roll.
Erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation räknas som mycket meriterande men vi sätter även stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kompetenser som vi identifierat som avgörande för att lyckas i rollen är:
• Skapa relationer och nätverk
• Presentera och kommunicera information
• Skriva och rapportera
• Analysera

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du att det låter intressant? Ansök då med ett registrerat och uppdaterat CV genom att klicka på "Ansök". Vi arbetar med ett löpande urval vilket innebär att vi gärna ser din ansökan snarast. Vill du ha ytterligare information så kan du kontakta Gösta Dreifeldt 042-37 16 45.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gosta Dreifeldt, +4642371645

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1105602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: