business controller

Randstad AB / Controllerjobb / Stockholm
2025-02-04


Visa alla controllerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-02-04

Dina arbetsuppgifter
Till vår uppdragsgivare med kontor i Hammarby sjöstad söker vi nu en business controller för ett uppdrag omgående till 31 augusti. För detta uppdrag har vi inte möjlighet att anlita underkonsulter på grund av kostnadsstrukturen. För att vara aktuell behöver du därför vara öppen för direktanställning via Randstad Finance under uppdragsperioden.

I den här rollen kommer du arbeta med att förse bolagets ägare, ledning och avdelningar med underlag för att styra verksamheten till affärsmässiga beslut i syfte att säkra sund och hållbar ekonomi i tid. I rollen ingår att styra verksamheten efter uppsatta ramar, riktlinjer och beslut. Stödja bolagets chefer och medarbetare med analys samt uppföljning av verksamheten utifrån affärsmässighet och bolagets mål. För denna roll innebär detta att ansvara för att driftnetto på portfölj och per fastighet utvecklas i enlighet med uppsatta finansiella mål. Rollen innebär ett nära samarbete med chefer och resultatansvariga inom bolagets fastighetsavdelning. I rollen ingår även samarbete med ekonomiavdelningens olika funktioner samt kollegor inom controllerenheten.

Distansarbete upp till 2 dagar/vecka när arbete tillåter

Ansvarsområden
Exempel på arbetsuppgifter:
Finansiell styrning genom uppföljning, analys och rapportering
Framtagning och rapportering av finansiella planer och prognoser
Föreslå åtgärder för intäktsökning och kostnadseffektivitet
Analysera intäktsströmmar, identifiera kostnadsbesparingar och föreslå åtgärder för långsiktig lönsamhet.
Förbättring och utveckling: bidra till förbättring inom arbetssätt, system och affärsutveckling. Delta i utvecklingsprojekt

Kvalifikationer
Ska-krav:
Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande som bolaget bedömer som likvärdig
Flera års erfarenhet inom controlling, ekonomistyrning eller liknande roll, gärna inom fastighetsbranschen
Stark Excel-kompetens och erfarenhet av analysverktyg
Mycket god systemvana. Meriterande är erfarenheter av Qlik, Hypergene, Agresso
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift

Meritande:
Erfarenhet av att dela eller driva utvecklingsarbete, ex inom områden som; ekonomistyrning, målstyrning. ekonomimodell, inköpssystem- som kan inkludera modellutveckling/verksamhetsutveckling/systemutveckling

God förmåga att kommunicera och skapa tydlighet i ekonomiska frågor och ekonomiskt resultat
Förmåga att agera stöd till verksamheten, identifiera möjligheter för förbättring och optimering. Föreslå lösningar och förbättringar.
Analytiskt tänkande och förmåga att ta fra insikter ur data
Engagemang och drivkraft: intresse av att förbättra arbetssätt och resultat
Strukturerad och kvalitetsmedveten

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9144906

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: