Business Analyst på 3
3Teknik / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3Teknik i Stockholm,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige 3 grundades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. Idag är vi ca 1200 erfarna och drivna entusiaster i ett starkt företag. 3 ägs av Hongkongbaserade Hutchison Whampoa och svenska Investor AB, två resursstarka aktörer med djup branschkunskap. Vi ingår också i ett globalt nätverk som bygger mobila multimediatjänster under namnet 3.
På 3's teknikavdelning arbetar nästan 250 medarbetare med ett omfattande IT-stöd till 3 och våra kunder, både genom utveckling och drift. Till teamet Project Management & Design söker vi dig som vill jobba som Business Analyst. Du kommer ingå i vårt team som idag består av ca 20 medarbetare och tillhör avdelningen Business Support Systems.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Business Analyst på BSS arbetar du med att analysera och dokumentera funktionell design för de krav som kommer från kravställare inom 3.
Du översätter kraven till funktionella designspecifikationer som utvecklarna baserar sin tekniska design och utveckling på. Du estimerar också på en hög nivå vilken utvecklingsinsats som behövs för just dina delar.
Vidare supportar du testarna i deras arbete i att verifiera att det som utvecklas verkligen stämmer överens med vad du från början designat. Rollen innebär att du koordinerar med utvecklare och testare fram till leverenas av dina krav.
Publiceringsdatum2011-02-05ProfilDin roll innebär att du har täta kontakter med våra kravställare och också med utvecklare och testare. Du ansvarar för utbildning och överlämning av den nya funktionaliteten till våra kravställare och andra intressenter. Det är därmed viktigt att du har en god kommunikationsförmåga. Vidare måste du vara analytisk samt tycka om och vara bra på att dokumentera.
Känner du igen dig i följande?
• Du är systemvetare/civilingenjör med ett par års arbetslivserfarenhet - gärna inom Telecom
• Du har funktionell- samt processkompetens inom områdena CRM eller ERP. (Billing kompetens är ett plus)
• Du är analytisk och lösningsorienterad
• Du är ansvarstagande, drivande och van vid att fatta egna beslut
• Du är social, utåtriktad, lyhörd och affärsmässig
• Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya områden/utmaningar och att tolka och förstå verksamhetens behov av systemstöd
• Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift (både på svenska och engelska) och har förmågan att kunna förklara komplexa lösningar på ett enkelt sätt
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Mikael Bäckström, HR-ansvarig eller Olivier Smith, chef Project management and design.
Är du intresserad? Sök snarast via länken "Skicka ansökan" - vi plockar fortlöpande ut kandidater till intervjuer!
Arbetstider och omfattningHeltid, tv inleds med provanst
ErsättningMånadslön plus årsbonus
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMikael Bäckström, +46 735 33 75 76
Olivier Smith, +46 735 43 82 04
Företag3Teknik
Adress3Teknik
Box 30213
10425 STOCKHOLM
Jobbnummer 842863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.