Business Analyst/operativ produktägare - CAD/vPDM

Scania CV AB / Datajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Sektionen PDM & CAD har uppdraget att etablera en tvärfunktionell Product Lifecycle Management (PLM) organisation som stöttar Scanias alla huvudprocesser.

Ansvarsområdet och fokus för organisationen är främst att arbeta med behov och verksamhetskrav för process, metod och IT-lösningar inom CAD/vPDM-området. Nyckeln till framgång är att vi genom goda kontakter har skaffat oss stor förståelse för alla berörda verksamheters behov och kan förädla dessa behov till tydliga krav. Det kräver i sin tur att vi är väl insatta i våra kunders sätt att arbeta i processer, med metoder och deras behov av verktygsstöd.

Publiceringsdatum
2018-02-27

Arbetsuppgifter
Inom tjänsten antar du rollen som Business Analyst/Operativ Produktägare och kommer att ingå i teamet/fabriken som vidareutvecklar CAD/vPDM plattformen. Du kommer tillsammans med en kollega att leda produktområdet kopplat mot struktur. Ni kommer att ansvara för att prioritera och planera fabrikens arbete utifrån verksamhetens behov och säkerställa att det arbetet som utförs är strategiskt rätt ur ett Scaniaperspektiv. Du kommer att ha en kontinuerlig dialog med fabrikens kunder, leverantörer och andra intressenter och leda workshops för att få fram verksamhetsbehov. Då det finns många integrationer till och från plattformen kommer du att behöva koordinera och samarbeta med andra organisationer. Du kommer även att vidareutveckla fabrikens arbetsprocesser och metoder.


Profil
Du är civilingenjör och har arbetat som konstruktör några år inom CAD och/eller PDM. Du har en helhetsförståelse för designprocessen och hur information i olika led påverkar nedströms processer. Det är meriterande om du har jobbat med Catia, Enovia, 3DExperience eller OAS. Du trivs med att arbeta i en agil miljö med leanprinciper, i ett teambaserat format.

Bland dina personliga styrkor finns

Ett brinnande intresse för verksamhetsutveckling
Initiativförmåga och en kreativ och stark drivkraft att nå resultat
God förmåga att kunna arbeta självständigt och samtidigt koordinera olika uppgifter med olika grupper
God kommunikations- och beslutsförmåga

Goda kunskaper i engelska och svenska både skriftligt och muntligt är ett krav. Kunskaper i tyska är meriterande.

Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.

För mer information
Kontakta Maria Rigler, gruppchef, 08-553 51903

Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior. Urval sker löpande

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje
15187 Södertälje

Kontorsadress
Vagnmakarvägen 1, 151 87 Södertälje

Jobbnummer
3990409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: