Business Analyst
Telenor Sverige AB Channels / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Channels i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.
Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.
Idag är det aldrig långt till en surfplatta eller dator. Mobilen är vår bästa vän. Och det kommer ständigt nya lösningar, som gör det digitala livet enklare och roligare. Ändå har den digitala revolutionen bara börjat. Utvecklingen rusar vidare. Snart kommer det vara möjligt att se, uppleva och göra saker vi ännu bara drömmer om.
Det är här Telenor kommer in.
Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer.
Channels ansvar för Telenor Sveriges försäljning och kundupplevelse i alla fysiska kanaler samt kundservice. Vi satsar på att ha Sveriges nöjdaste kunder genom att möta varje kund med hög kunskap, service och engagemang. Vi skapar relationer till våra kunder som tar dem till nästa nivå i deras digitala liv. Nu söker vi en driven Business Analyst som ska stötta de olika försäljnings- och servicekanalerna med datadriven analys och underlag inom områdena tillväxt, lönsamhet, kundupplevelse samt Customer Insights. Rollen innebär eget ansvar för att analysera förbättringsområden, agera projektledare och att vara nytänkande gällande nya sätt att arbeta med data. Du kommer arbeta med olika människor inom Channels (Telenor och Bredbandsbolaget) och ha en central roll i förbättringsarbetet inom avdelningen. Du kommer att ingå i teamet Performance Management & Analytics som har ett tvärfunktionellt ansvar inom Channels att analysera och ge förbättringsförlag gällande tillväxt, lönsamhet och kundupplevelse. Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Stötta och samordna olika forecast-processer för Channels samtliga kanaler samt stötta avdelningschefer med analyser gällande tillväxtmöjligheter, kostnadseffektivitet och digital transformation
• Analysera och optimera kanalmixen gällande försäljning samt kundkontakt, vilket inkluderar befintliga och framtida försäljningskanaler samt servicekanaler
• Driva utveckling och samordning av BI- och analysverktyg tillsammans med övriga avdelningar inom Telenor för att skapa optimal verktygslåda med fokus på Qlik Sense
• Utveckla visuellt tilltalande dashboards åt Channels Ledningsgrupp och övriga stakeholders med analysverktyget Oracle BI
• Rollen samarbetar med alla kanalorganisationerna, Finance, People & Culture Development, Marknad, IT och övriga inom Development Vi söker dig som har akademisk examen, gärna med ekonomi/ingenjörsinriktning, och har 3-4 års arbetslivserfarenhet som managementkonsult eller liknande linjebefattning. Vi ser gärna att du har arbetat inom telekombranschen och har erfarenhet av analysarbete samt affärsutveckling. Krav är att du arbetat med något av Qlik-verktygen, gärna med att sätta upp databas samt databaskopplingar. Meriterande är om du arbetat mot SME- och konsumentmarknaden, onlineområdet samt med teknisk databashantering. Som person är du analytiskt lagd, har mycket energi och förmåga att leverera initiativ och analyser med hög kvalitet. Du är en vass nätverksbyggare, vågar ställa krav på din omgivning och har stor vana att förmedla budskap muntligt, i PowerPoint och Excel. Det är viktigt att du har affärsmässig drivkraft att hitta lösningar som motsvarar beställarens behov samt förståelse för hur kunden bidrar till Telenors övergripande affär och resultat. För oss är det lika viktigt vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.
Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen att söka tjänsten vi länken "Ansök nu". Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 augusti 2017. Vi ser fram emot din ansökan!
Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Fredrik Nordström, rekryterande ledare, Fredrik.Nordstrom@Telenor.se
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-08-14Ersättning Fast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe kontaktuppgifter i annons
FöretagTelenor Sverige AB Channels
AdressTelenor Sverige AB Channels
Katarinavägen 15
11688 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3640269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.